Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Declaracions d'Albert Abelló relatives a la biblioteca de Campclar

Declaracions d'Albert Abelló relatives a la biblioteca de Campclar

05/07/2017

"La pèrdua de la subvenció de la Generalitat de Catalunya per a la construcció d’una nova biblioteca a Campclar ens mostra, per enèsima vegada, la desídia absoluta de l’equip de govern liderat pel PSC. Tenim un equip de govern incapaç de fe res, incapaç fins i tot de dur a terme projectes que compten amb un import econòmic”.

“Com pot ser que no hagin estat capaços de presentar la documentació adequada ni d’adjudicar la redacció del projecte sobre una actuació que es va iniciar ara fa deu anys? Es tracta d’una ineficàcia flagrant. La ciutat de Tarragona està perdent oportunitats cada dia i els únics perjudicats d’aquesta lamentable situació són els ciutadans.

“El Pla de Biblioteques presentat el passat dilluns tampoc incorpora les esmenes presentades pel nostre Grup Municipal les quals van ser acceptades per l’equip de govern. Sol·licitàvem crear una nova biblioteca en un centre escolar de Campclar, contemplar la possibilitat d’obrir una biblioteca a la futura escola de l’Arrabassada i aprofitar l’obertura fora de l'horari lectiu d’aquests equipaments escolars per donar accés a les pistes esportives”.

“El nombre de biblioteques a la ciutat de Tarragona és totalment insuficient, estem molt per darrere d’altres poblacions com Lleida, Girona i fins i tot Reus. Ens trobem davant d’una altra de les promeses incomplertes del senyor Ballesteros, qui l’any 2010 va anunciar el Pla d’Equipaments Culturals de Tarragona (PECUT), un pla que preveia la creació de noves biblioteques: a Campclar, a la Vall de l’Arrabassada, a Sant Pere i Sant Pau i a Sant Salvador. D’aquest anunci ja farà 7 anys i no hem vist res, com tampoc s’ha materialitzat el trasllat de la Biblioteca al complex Tabacalera.

“Des del Grup Municipal del Partit Demòcrata seguim apostant per la creació de la gran Biblioteca de Tarragona a l’antic edifici del Banc d’Espanya i continuem reclamant l’obertura de les noves biblioteques ja contemplades en el PECUT. Mentre aquests projectes no es materialitzin, donem suport a la proposta veïnal d’ampliar l’actual Biblioteca Pública del carrer Gasòmetre, cal posar fi a la mancança del servei bibliotecari que pateix la ciutat.”

Tarragona, 5 de juliol de 2017