Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 El PDECAT defensarà una moció per condemnar la sentència contra Mas, Ortega i Rigau

15/03/2017

El Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDECAT) a l’Ajuntament de Tarragona presentarà, el Plenari Municipal d’aquest divendres, una moció per condemnar la judicialització de la justícia i rebutjar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que inhabilita Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau per la consulta del 9N.

“Votar no pot ser mai delicte”, ha manifestat el portaveu del Partit Demòcrata, Albert Abelló, que ha recordat que en el procés participatiu del 9 de novembre del 2014 hi van prendre part més de 2,3 milions de persones. “A Catalunya existeix una molt àmplia majoria social a favor del dret a decidir i, a diferència d’altres països, l’Estat espanyol està vetant constantment aquest dret reclamat reiteradament per la majoria social i política catalana”, ha manifestat Abelló.

El portaveu del Partit Demòcrata considera que en aquests moments, la Unió Europea i el Consell d’Europa “han de demostrar que el respecte a l’Estat de dret i als valors democràtics són compromisos indefugibles pels seus membres”.

En la moció presentada, el Grup Municipal del Partit Demòcrata insta a l’Ajuntament de Tarragona a rebutjar la sentència i a recolzar al Govern de la Generalitat de Catalunya per tal que, en el moment que sigui possible, presenti un recurs davant el Tribunal Europeu de Drets Humans del Consell d'Europa per possible vulneració dels principis democràtics i de l'Estat de dret.

El mateix text també proposa a l’Ajuntament de Tarragona que insti a la Comissió Europea perquè iniciï el procediment previst a la rule of law per tal que s’activi l'article 7 del Tractat de la Unió Europea, que regula el procediment en cas de violació dels valors de la Unió Europea per un Estat membre.