Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Moció de CIU per l'equiparació de les famílies monoparentals a les famílies nombroses al Ple de l'Ajuntament de Tarragona del dia 29 de maig de 2017

24/05/2017

Podeu accedir a la moció en format word en aquest enllaç

A la nostra societat no hi ha un únic model de família. La diversitat de tipologies familiars és una realitat evident que s’ha de tenir en compte a l’hora de desenvolupar les polítiques públiques de suport. En aquest sentit, el Govern de Catalunya va aprovar, el setembre del 2009, el decret que reconeix els ajuts a les famílies monoparentals i les equipara amb les nombroses. Amb aquesta norma, l’executiu català reconeix, protegeix i garanteix la igualtat d’oportunitats a les famílies nombroses i monoparentals amb fills a càrrec. Gràcies a aquest decret, Catalunya va ser pionera a l’Estat espanyol en la creació d’un carnet amb el qual les famílies monoparentals poden gaudir d’avantatges que fins aleshores no tenien.

En els últims anys, nombrosos municipis han tingut en compte la diversitat actual de les unitats familiars definida des de la Generalitat de Catalunya i han procedit a equiparar els drets de les famílies nombroses i monoparentals per tal que tinguin accés als mateixos avantatges. Un exemple és la bonificació de l’Impost de Béns Immobles (IBI) que només la poden obtenir les famílies nombroses. Davant la impossibilitat de modificar l’ordenança reguladora d’aquest impost, establerta per l’Estat espanyol, molts ajuntaments ofereixen, a través dels serveis socials, una línia d’ajut específica per pagar l’IBI adreçada a les famílies monoparentals.

El fet que en les bonificacions, exempcions de càrregues i/ajuts, només es tinguin en consideració les famílies nombroses, crea un tracte diferent i de desprotecció cap a un model concret de família, la monoparental. Aquest model de família hauria d’estar equiparat al de les famílies nombroses, tots dos models necessiten mesures especials de protecció social i econòmica.

La Generalitat de Catalunya fa anys que reconeix i garanteix la igualtat d’oportunitats a les famílies nombroses i monoparentals amb fills i/o filles a càrrec; i en nombrosos ajuntaments de Catalunya ja fa temps que s’actua atenent la realitat i necessitats actuals de les noves famílies.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció del següent acord:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona, a través dels Serveis Socials, obri una línia d’ajut per pagar l’IBI a les famílies monoparentals mentre l’Estat espanyol no modifiqui la llei que regula aquesta ordenança amb l’objectiu d’equiparar els dos models de família (nombrosa i monoparental).

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Tarragona, 26 de maig del 2017

Aquesta moció serà defensada pel Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió, Albert Abelló