Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Moció del PDeCAT perquè el pressupost del 2018 inclogui una partida per la redacció del projecte Illa Corsini

16/11/2017

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Una de les màximes prioritats de l’Ajuntament de Tarragona en els darrers anys ha estat l’obertura del Mercat Central, inaugurat, finalment, el passat 16 de març del 2017. Amb el nou equipament comercial en funcionament i a l’espera que les obres d’urbanització de la plaça Corsini finalitzin a principis de l’any vinent, des del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) considerem urgent començar a treballar per a la millora integral d’aquesta zona del centre de la ciutat que en els últims anys ha patit una greu degradació urbanística i comercial.

Parlem del projecte Illa Corsini, una proposta aprovada en el Plenari Municipal de l’Ajuntament de Tarragona celebrat el 27 de juny del 2016 que consisteix en convertir en zona per a vianants -totals o parcials- els carrers que envolten la plaça Corsini i que formen una illa delimitada per la Rambla Nova, els carrers Unió i Gasòmetre; i les avingudes Prat de la Riba i Ramon i Cajal. Es tracta d’una àrea de prop de 110.000 metres quadrats al cor de la nostra ciutat on gran part dels carrers es caracteritzen per voreres estretes i amb una gran densitat de trànsit rodat que, en conjunt, presenten un espai poc amable pels visitants i per les més de 5.000 persones que hi viuen.

La proposta gaudeix d’un gran consens. Els comerciants, els veïns i veïnes i tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Tarragona coincidim amb la necessitat urgent de recuperar aquesta zona de la ciutat. Cal posar en marxa actuacions consensuades per fer realitat la millora de l’espai públic que tant temps fa que esperen els residents i, alhora, frenar el declivi comercial que està patint aquesta part del centre de Tarragona.

Per tal de començar a treballar en aquest sentit, considerem imprescindible que s’estudiï el cost econòmic de la redacció del projecte Illa Corsini i s’inclogui una partida en els pressupostos del 2018 per tal de dur-la a terme.  Un cop redactat el projecte i avaluat el cost econòmic total de la seva execució, considerem que els treballs es podrien realitzar en diferents fases.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona realitzi l’estudi econòmic del cost de la redacció del projecte Illa Corsini.

SEGON.- Que un cop conegut el cost, l’Ajuntament de Tarragona incorpori una partida en els pressupostos de l’any 2018, la qual no depengui de la venda de patrimoni municipal, per a la redacció del projecte Illa Corsini.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 16 de novembre de 2017