Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 MOCIÓ DEL PDECAT PER CONDEMNAR LA REPRESSIÓ DE LA POLICIA ESPANYOLA CONTRA LA CIUTADANIA DURANT LA JORNADA DE L’1 D’OCTUBRE

09/10/2017

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

El passat diumenge 1 d’octubre passarà a la història com el dia en què hi va haver armes contra urnes, repressió contra il·lusió i barbaritat contra dignitat. Nombrosos pobles i ciutats, entre els quals es troba Tarragona, van ser víctimes de la violència desproporcionada i injustificada de les forces policials de l’Estat espanyol contra gent pacíficament concentrada que volia exercir el seu dret a vot i defensar el referèndum.

L’Estat espanyol va triar el camí indigne que l’acompanyarà sempre, mentre milers de persones a Catalunya van mostrar al món una valentia i un civisme que també ens acompanyarà sempre. Va quedar clar que l’únic argument d’uns és la força i la imposició, la covardia dels qui van fer ús de la violència per impedir el referèndum.

La repressió policial del passat 1 d’octubre va causar més de 800 ferits arreu de Catalunya, algun dels quals greus. L’actuació de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional va ser vergonyosa, tant o més indignant que el silenci de determinades institucions davant la flagrant vulneració de drets fonamentals que es va produir durant tota la jornada.

A Tarragona, la violència desproporcionada de la policia de l’Estat espanyol que va tenir lloc a nombrosos col·legis electorals es va efectuar amb total impunitat per part de l’equip de govern de la ciutat, un govern que hauria de vetllar per tota la ciutadania i no només per una part.

El deure de l’Ajuntament de Tarragona com a institució pública compromesa amb la democràcia és defensar els drets fonamentals greument vulnerats pel govern espanyol el passat 1 d’octubre.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona faci arribar al govern espanyol la seva condemna i rebuig a la repressió policial que va tenir lloc el passat 1 d’octubre a la ciutat per part de les forces de seguretat de l’Estat espanyol.

SEGON.- Que l’Ajuntament de Tarragona mostri públicament el seu suport a les víctimes de la brutalitat policial que va tenir lloc el passat 1 d’octubre.

TERCER.- Que l’Ajuntament de Tarragona posi en marxa totes les mesures necessàries perquè els fets succeïts el passat 1 d’octubre no es tornin a repetir.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 4 d’octubre de 2017