Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 MOCIÓ PER EXIGIR L’ALLIBERAMENT IMMEDIAT DELS PRESIDENTS DE L’ANC I ÒMNIUM

MOCIÓ PER EXIGIR L’ALLIBERAMENT IMMEDIAT DELS PRESIDENTS DE L’ANC I ÒMNIUM

18/10/2017

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

El passat dilluns 16 d'octubre la jutgessa de l’Audiència Nacional Carmen Lamela va dictar presó incondicional i sense fiança per als presidents de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sánchez, i d’Òmnium Cultural (OC), Jordi Cuixart, acusats de sedició i de ser els principals promotors de les protestes del 20 i 21 de setembre, especialment la de la Conselleria d'Economia, durant els registres de la guàrdia civil. Segons l’interlocutòria aquesta concentració no era una protesta pacífica, sinó que buscava la protecció dels alts càrrecs i institucions catalans afectades per l'operació policial i estava coaccionant i impedint als agents investigadors complir les ordres del jutge.

És inversemblant que la narració d'aquests fets distorsioni la realitat dels dies 20 i 21 de setembre on les manifestacions no només van ser pacífiques sinó que els presidents d'aquestes entitats, encausats per sedició (acusació pròpia de conflictes bèl·lics) van ser precisament els que van mediar amb els agents de la guàrdia civil i van conduir la protesta per vies democràtiques i pacífiques de defensa de la llibertat d’expressió i de reunió.

Amb el decret de presó per als presidents de l’ANC i ÒC l’Audiència Nacional i l’executiu espanyol s’estan empresonant idees. Sànchez i Cuixart no han comès cap delicte, són presos polítics a l’Europa del 2017 per una mobilització pacífica. Fa més de set anys que aquestes dues persones impulsen manifestacions totalment cíviques i pacífiques amb la participació de milions de persones.

Tot i les múltiples ofertes de mediació internacional i l'actitud inequívoca del govern de la Generalitat de resoldre el conflicte democràtic entre el poble català i l'Estat espanyol, la resposta de l'Estat ha estat la repressió contra persones per la seva participació en manifestacions independentistes, democràtiques i pacífiques. Però com proven les nombroses imatges, aquestes persones van organitzar cordons de voluntaris per facilitar la convivència entre el treball de la policia i les legítimes protestes ciutadanes i van col·laborar en tot moment amb els cossos policials. No condemnar aquestes detencions i empresonaments suposa acceptar explícitament o tàcita l’existència de presos polítics a l’Estat espanyol, quelcom que els partits amb vocació i trajectòria democràtiques hem de combatre enèrgicament.

Per tot això, ERC-MES-MDC, PDCat, CUP i IC-EUA proposen al Ple l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER. Que l’Ajuntament de Tarragona reclami formalment a l’Audiència Nacional i al govern espanyol l’alliberament immediat del president de l’ANC, Jordi Sànchez, i del president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.

SEGON. Rebutjar la judicialització de la vida política amb que l’estat espanyol dóna resposta a un conflicte polític que requereix solucions dialogades i  democràtiques i exigir una efectiva separació de poders.

TERCER. Que l’Ajuntament de Tarragona mostri públicament la seva solidaritat amb els dos presos polítics i amb les entitats ciutadanes que aquests representen.

Pau Ricomà i Vallhonrat                                                    Albert Abelló i Hierro

Portaveu GM ERC-MES-MDC                                           Portaveu GM PDCAT

Laia Estrada i Cañón                                                          Maria Argano Sentís i Maté

Portaveu GM CUP                                                              Portaveu GM ICV-EUIA