Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 PDeCAT, ERC i CUP donen suport a la Generalitat per proclamar la República

PDeCAT, ERC i CUP donen suport a la Generalitat per proclamar la República

25/10/2017

Els grups municipals d’ERC-MES-MDC, PDeCAT  i CUP presenten al Consell Plenari d’aquest dijous una moció en suport a la Generalitat de Catalunya per a que proclami la República. Passats 25 dies des de la celebració del referèndum, les tres formacions insten a l’aplicació del seu resultat i posen en valor les institucions catalanes i la ciutadania per haver-lo fet possible, mentre condemnen la intervenció de l’autogovern per part de l’Estat espanyol.

‘L’1 d’octubre més de 2 milions de persones van plantar cara a la demofòbia i la repressió de l’Estat espanyol per decidir si estaven o no a favor de construir una nova República’, manifesta el portaveu d’ERC Pau Ricomà. Els republicans remarquen que ‘davant la demanda de diàleg del Govern català la resposta de l’estat espanyol ha sigut una repressió sense precedents en democràcia contra les institucions catalanes’. Per Ricomà, ‘és hora de proclamar a República Catalana per la propia supervivència del país i les seves institucions. El mandat és clar i cal reconèixer la voluntat de la ciutadania expressada a les urnes’.

Per la seva banda, el portaveu del Partit Demòcrata (PDeCAT) manifesta que “el passat dia 1 d’octubre, tot i la violència de la policia espanyola, la gent va votar a favor de la independència”, i assenyala que la seva formació està compromesa fins al final amb el resultat del referèndum. “Donarem tot el suport al nostre president, al Govern i al Parlament de Catalunya per a fer efectiu el mandat de la ciutadania, que no és altre que la proclamació de la República Catalana”, ha afirmat Abelló.El portaveu del PDeCAT ha reiterat la seva condemna a “la flagrant violació dels drets fonamentals a través de les mesures repressives aplicades per l’executiu espanyol contra el poble i el Govern català”.

La consellera de la CUP Laia Estrada, considera que ‘davant l’ofensiva sense precedents d’Estat espanyol, que està mostrant el seu veritable rostre autoritari i de fidel hereu de la dictadura feixista, l’única defensa que podem tenir és erigir-nos com a subjecte polític autodeterminat i això passa per proclamar la República’. Des de la formació anticapitalista temen que l’aplicació de l’article 155 ‘sigui el primer pas d’una ofensiva repressiva i recentralitzadora que no només vagi en contra de Catalunya, sinó de tots aquells que arreu de l’Estat mostrin dissidència política’.

Tarragona, 25 d'octubre de 2017