Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Mocions Moció que presenta el Grup Municipal del PP de suport a les forces i cossos de seguretat de l'Estat i de rebuig a l'alteració de l'ordre públic

19/03/2021

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

En els últims dies una onada de violència s'ha desfermat per moltes ciutats d'Espanya, falsament emparada en una suposada defensa del dret a la llibertat d'expressió. Un cop més ciutats com Barcelona, Girona, Lleida o Tarragona, han vist com centenars de violents campaven al seu aire enfrontant-se a la policia i destrossant el mobiliari urbà, en una nova demostració de vandalisme gratuït i injustificat.

És per tots sabut que l'enèsima excusa per a l'exercici de la violència urbana ha estat l'entrada a la presó de Pablo Hasél, que té un llarg historial delictiu a l'esquena. Havent- se decretat la seva entrada a la presó, Hasél es va atrinxerar a la Universitat de Lleida d'on va ser desallotjat no sense abans provocar quantiosos danys.

Des d'aquest moment, a Tarragona, per exemple, es van tornar a veure barricades, contenidors cremats, etc. A Barcelona es van succeir actes vandàlics contra diverses botigues i, fins i tot, es van arribar a trencar els vidres del Palau de la Música. Fets similars s'han produït tant a Lleida com a Girona.

Malauradament, certs estaments públics i càrrecs de rellevància no només no han condemnat els actes violents sinó que alguns fins i tot han encoratjat i justificat aquestes reprovables conductes, injuriant la tasca de les forces de seguretat, en última instància garants de la tranquil·litat als carrers i del lliure exercici dels drets i llibertats.

Sense una condemna explícita a tot tipus de violència, molt especialment la de totes les institucions públiques democràtiques, correm el risc d'acabar acceptant que algunes accions violentes es vegin com justificables o, en el pitjor dels casos, com un fet normal depenent del color polític amb el qual es mirin, abocant a un enconament cada vegada més profund de la situació i retardant encara més la recuperació de la tan necessària pau social, la concòrdia als nostres carrers i la convivència dels nostres veïns.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Tarragona presenta al Consell Plenari les següents

PROPOSTES D’ACORD

PRIMER.- Manifestar la més ferma repulsa i condemna pels aldarulls al carrer i incidents violents produïts des del 17 de febrer de 2021, ocasionant quantiosos danys personals i materials.

SEGON.- Reafirmar la condemna a qualsevol acte violent, independentment de la seva causa, que comporti l'alteració de l'ordre públic i que posi en risc la integritat física de persones, en especial de les forces i cossos de seguretat de l'estat, trencant la llei i la pau social i comportant greus danys en el mobiliari públic.

TERCER.- Expressar la gratitud i reconeixement a totes les forces i cossos de seguretat de l'Estat per la seva abnegada vocació de servei públic, fent-la extensiva als serveis d'emergència que han de mobilitzar-se quan es produeixen aquest tipus de disturbis, i als mitjans de comunicació que cobreixen els actes vandàlics.

QUART.- Comunicar el contingut d'aquesta moció al Ministeri de l'Interior, al Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya i als portaveus dels grups polítics amb representació al Congrés dels diputats, al Senat i al Parlament de Catalunya.

José Luis Martín García

Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona