Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2010 L'alcalde ha inaugurat la nova seu de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana a Torreforta

30/11/2010

Aquest dilluns 29 de novembre, l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros ha inaugurat la nova seu de l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana a Torreforta. El local de 203 m2 està situat a la planta baixa de l’edifici del carrer Tortosa número 39. Les noves instal·lacions permetran millorar el servei a la zona de Ponent que, des del 2006, es trobava en unes dependències provisionals al Centre Cívic. D’aquesta manera, es consolida el procés de descentralització de l’Oficina Municipal d’Atenció a la Ciutadania, i la nova seu s’afegeix a l’oficina central a la Rambla Nova, i a la de Sant Pere i Sant Pau. L’Alcalde ha explicat que “en una setmana en funcionament s’han atès 100 consultes diàries, que suposaran unes 20.000 gestions a l’any. Aquesta dada ens indica que la nova seu de l’OMAC a Ponent és un equipament necessari i reivindicat, perquè donarà servei a més de 37.000 habitants de la ciutat, i compleix amb l’objectiu d’acostar l’Administració a la ciutadania”.

Procés de descentralització

L’OMAC va néixer el juliol del 2004 per posar a disposició de la ciutadania un nou servei integral format per personal polivalent que donés resposta de tots els processos relacionats amb l’administració local. Al 2006 es va iniciar el procés de descentralització del servei de l’OMAC, creant una nova oficina als barris de Ponent amb seu provisional al Centre Cívic de Torreforta i que realitza els mateixos tràmits i processos que l’oficina de la Rambla Nova. Al gener de 2008, es va afegir al servei una nova  OMAC a Sant Pere i Sant Pau. El procés de descentralització finalitza aquest mes de novembre amb la posada en marxa de la nova seu de Torreforta, que compta amb tots els serveis necessaris per dispensar una atenció de qualitat a la ciutadania.

L’OMAC de Ponent dóna servei a 37.565 habitants que viuen en aquesta zona de la ciutat. L’any passat l’OMAC de Ponent va atendre 19.015 consultes, un 13% més que el 2008 i que representa prop de 1.500 consultes més. La de Sant Pere i Sant Pau també ha experimentat un augment de les consultes del 10%, amb 9.909 consultes, prop de 2.500 més que l’any anterior.

Atencions prestades per oficines

2008 2009
OMAC Centre 73.287 61.744
OMAC Ponent 17.534 19.015
OMAC Sant Pere i Sant Pau 7.423 9.909
Total 98.244 90.668

Les funcions que es realitzen des de l'OMAC són:
  • Informació i orientació a la ciutadania, de forma presencial, telefònica i a través d’Internet.
  • Registre d’Entrada. Per a la recepció de sol·licituds i documentació que els ciutadans vulguin dirigir a l’Ajuntament de Tarragona.
  • Alta al Padró municipal dels nouvinguts a la ciutat.
  • Canvi de domicili al Padró municipal.
  • Volants d’empadronament.
  • Comunicació de les obres menors.
  • Compulsa de documents que han de tenir efectes al propi Ajuntament.
  • Inscripció de les activitats o cursos de diferent caire organitzats per l’Ajuntament de Tarragona.
  • Liquidació de taxes i impostos
  • Liquidació de fiances
  • Lliurament de rebut dels impostos municipals dins del termini de cobrament .
  • Devolució de fiances vinculades al règim de comunicació.
  • Control del Registre General, repartiment de documentació als diferents departaments, i modificacions d’errades.
  • Registre de factures.