Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2013 Els grups municipals arriben a un acord per presentar una moció al proper plenari

Es vol instar la Fundació Catalunya-La Pedrera a mantenir oberta l’Hemeroteca Tarragona.
16/12/2013

Text de la moció conjunta que es presentarà al plenari del divendres 20 de desembre, per part de tots els grups polítics municipals

L'Hemeroteca Tarragona va ser fundada l’any 1974 pel Departament d’Història Moderna de la Delegació de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona a Tarragona, amb l’esforç dels professors i d’un grup d’estudiants que recopilaven publicacions periòdiques a través de subscripcions gratuïtes i donacions d’institucions i de particulars. Dos anys després, el febrer de 1976, el Consell d’Administració de Caixa Tarragona va integrar els fons acumulats de la universitat a l’antiga Sala d’exposicions de l’Obra Social de Caixa Tarragona. A partir d’aquest moment, l'Hemeroteca ha ampliat constantment el nombre d’exemplars del catàleg fins a arribar a un fons dels més importants d’Europa classificats i conservats des de 1711 i fins avui en dia. Actualment l’Hemeroteca és propietat de Fundació Catalunya-La Pedrera que va absorbir el patrimoni de Fundació Caixa Tarragona.

L’Hemeroteca Tarragona acull un dels millors fons documentals de Catalunya i de tot l’Estat, publicacions diàries i periòdiques des de l’àmbit local i internacional. La construcció d’aquest fons ha estat possible gràcies a la col·laboració de desenes de ciutadans i amb els beneficis generats a partir de l’estalvi de milers de tarragonins i tarragonines a través de Caixa Tarragona al llarg de tres dècades. L’equipament té doncs una gran importància social i cultural, i és un patrimoni col·lectiu que ara mateix té un futur incert, després de la decisió unilateral de Fundació Catalunya-La Pedrera de tancar les portes de l’Hemeroteca el dia 20 de desembre.

El ple de l'Ajuntament acorda:

1. Manifestar el total desacord davant la decisió de Fundació Catalunya-La Pedrera de tancar l’Hemeroteca Tarragona.
  2. Instar la Fundació Catalunya-La Pedrera que mantingui oberta l’Hemeroteca Tarragona o la reobri de forma immediata si ja ha fet efectiu el seu tancament.
  3. Instar la Fundació Catalunya-La Pedrera, per tal que mantingui la unitat del fons documental en el lloc d’origen, garantint la seva conservació i evitant la seva dispersió.
  4. Dur a terme totes aquestes actuacions de la manera més urgent possible.