Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2014 Nota de condol

Nota de condol

L’Ajuntament de Tarragona lamenta la mort del filòleg i editor tarragoní Jaume Vallcorba.
Nota de condol Jaume Vallcorba, filòleg i editor tarragoní (©Sandra Ollo, CCCB)
23/08/2014

Nascut a Tarragona l'any 1949, era un lector afamat, que va crear l'any 1979 l'editorial Quaderns Crema i, just vint anys després, l'editorial Acantilado en castellà.

La tinent d’alcalde de Cultura, Begoña Floría, destaca la importància “d’un tarragoní universal per molts motius, i un dels més importants és que va contribuir a impulsar la producció literària catalana de qualitat. És trista la seva desaparició, però ens deixa un llegat importantíssim com el descobriment d’autors com Quim Monzó, Sergi Pàmies, Ramon Solsona, Eduard Màrquez o Ferran Torrent, entre d’altres”. I afegeix: “A banda de ser un dels principals editors independents del país, passarà a la història com a impulsor de nous talents de les lletres catalanes. L’Ajuntament de Tarragona va tenir l’ocasió de reconèixe’l aquest mèrit quan va rebre el Premi Nacional de Cultura”.

Jaume Vallcorba era acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Doctors de Catalunya. Va rebre el Premio Nacional a la Mejor Labor Editorial del Ministeri de Cultura, la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona i, entre d'altres, el Mèrit Editorial de la Fira Internacional de Guadalajara.