Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Ballesteros: "El futur immediat passa per obrir definitivament Tarragona al mar i lligar la connexió entre Llevant i Ponent amb el centre de la ciutat"

L’Ajuntament de Tarragona manté un pressupost que prioritza la despesa social a favor dels més necessitats i l’impuls a l’ocupació.
 Ballesteros: "El futur immediat passa per obrir definitivament Tarragona al mar i lligar la connexió entre Llevant i Ponent amb el centre de la ciutat" L'alcalde al discurs anual sobre l'estat de la ciutat.
24/02/2015

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha pronunciat avui la seva conferència anual sota el títol Primer Tarragona, Tarragona de primera per tal de fer un repàs a les principals línies dutes a terme en el darrer any i en els projectes que s’estan treballant i que definiran el futur immediat com és “l’eix d’obertura al mar, amb equipaments de primera i sense barreres que limitin aquest vincle”. Així, l’alcalde defineix un dels principals objectius de cara a la propera legislatura que enllaça amb el projecte de connectar Llevant i Ponent amb el centre de la ciutat, “per cosir una ciutat més cohesionada i en què totes les zones disposin d’equipaments i serveis de primera”.

Però aquesta obertura definitiva al mar ha de passar per la diginificació de l’estació de tren o el projecte de la Façana Marítima, així com un projecte global que l’alcalde ha apuntat sota el nom d’Ecoparc del Miracle, “un espai amb múltiples funcions i usos per a la ciutadania” al que se sumaran l’auditori de la Savinosa i la recuperació del Fortí de la Reina; entre d’altres espais. Un espai, com ha destacat també Ballesteros, que acaba d’impulsar el potencial turístic i cultural de la ciutat, que en els darrers anys ja ha excel·lit en esdeveniments com el Concurs de Castells o Carnaval i que ha fet triplicar el nombre de turistes en vuit anys (de 900.000 a 2.700.000).

Pressupost 2015

Seguidament i parlant de l’any que ens ocupa, Ballesteros ha apuntat que per al 2015 s’ha creat un pressupost municipal marcat per tres aspectes principals: la part social; la de consens, ja que incorpora la pràctica totalitat de les demandes proposades; i la de rellançament de la ciutat, pensant en l’horitzó del 2017 i els Jocs Mediterranis.

En aquest sentit l’alcalde també ha apuntat, com ja ha fet des de l’entrada al govern l’any 2007, la rebaixa de la pressió fiscal i l’augment de bonificacions, fins al punt que s’han implantat 44 beneficis fiscals per als ciutadans i les empreses. Això suposa, a la pràctica, que entre el 2007 i el 2014 l’Ajuntament ha rebaixat la pressió fiscal del 4’7% al 3’35%. I a més, en aquest mateix període, s’ha augmentat la partida municipal de Serveis Socials un 216’5 %, passant de 5’13 milions d’euros l’any 2007 als 11’1 milions d’euros actuals; per tal de seguir atenent a les persones més necessitades i col·laborant amb diferents entitats de la ciutat.

Així mateix, les polítiques d’ocupació i la seva coordinació des de l’àmbit municipal, és també una prioritat per enguany que quedarà plasmada en “l’adopció de mesures d’acció positiva a favor de determinats col·lectius que tenen més dificultats per trobar feina” i ha apuntat sectors com les dones, els joves sense titulació o les persones amb discapacitat, entre d’altres.

Tot això complint també, aquest 2015, amb “el Pla d’Ajustament i un estalvi net històric en la despesa corrent”, que ha estat “gràcies a l’esforç col·lectiu i gràcies també al consens, el rigor, l’estabilitat i la transparència”; aquest darrer punt premiat pel Segell de qualitat i transparència de la comunicació pública local.

La Tarragona dels Jocs

Pel que fa al pressupost de consens i per tant, també de cohesió dels projectes de futur, l’alcalde ha prioritzat Tarragona 2017 on els barris de Ponent seran l’epicentre dels Jocs i acolliran “l’Anella Mediterrània i tots els equipaments i infraestructures contemplats en un projecte executiu que estem complint fil per randa”.

I alhora serviran per potenciar Tarragona al món fent que els jocs ens aportin “la internacionalització, la promoció exterior, ingressos per turisme, enriquiment patrimonial de la ciutat i un brillant futur per als nostres veïns i veïnes”. Els Jocs són, doncs “un aparador que permetrà l’arribada d’inversors i que, més enllà de la cloenda d’aquest gran esdeveniment esportiu, tindran una repercussió internacional i un impacte molt positiu en la nostra societat”.

Projectes complerts

Finalment l’alcalde ha volgut tancar el seu discurs reiterant que “s’han complert i que s’han resolt o com a mínim desencallat, projectes que semblaven eterns” en un temps econòmicament tant difícil i que a més, la ciutat té les “possibilitats, potencialitats, projectes, estratègia i recursos suficients” per a assolir tots els projectes oberts i els que vindran en un futur. Així mateix ha apuntat que en breu engegarà i liderarà una “campanya electoral austera, responsable i respectuosa” i que desitja que sigui “una campanya optimista per Tarragona”.

Discurs complet "Primer Tarragona, Tarragona de primera" (PDF).