Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Divendres hi haurà un Plenari Extraordinari

Divendres hi haurà un Plenari Extraordinari

S'aprovarà la cessió de l'edifici blanc a La Muntanyeta
07/10/2014

L’Ajuntament de Tarragona i La Fundació Privada La Muntanyeta arriben a un acord per recuperar l’Edifici Blanc de Bonavista que es destinarà com a centre de servei integral a les persones amb discapacitat intel·lectual i amb paràlisi cerebral i que comptarà amb una zona assistencial i una de residencial. El plenari extraordinari d’aquest divendres n’aprovarà la concessió a l’entitat privada sense ànim de lucre amb l’objectiu principal de facilitar i promoure una qualitat de vida òptima per als seus usuaris. El tinent d’alcalde de Serveis a la Persona, Javier Villamayor ha destacat que “l’acord d’adjudicació ha estat possible perquè es tracta d’una entitat d’utilitat pública i sense ànim de lucre que realitzarà una funció declarada d’interès general amb caràcter assistencial i benèfic”

Es tracta d’una finca d’una superfície de 17.091 metres quadrats ubicada al Camí de la Partió de Bonavista. L’acord passa aquest divendres per plenari per tal que l’entitat pugui acollir-se a la convocatòria de subvencions del Minisiterio de Asuntos Sociales que els permetrà iniciar la rehabilitació i adequació de l’edifici.

Per altra banda, divendres també se celebrarà una Junta General Extraordinària de l’Empresa de Serveis i Promocions d’Iniciatives Municipals (Espimsa) en la que es proposa l’aprovació del pressupost per l’any 2015 i el compromís del reintegrament a l’Ajuntament de Tarragona d’un avançament de la tresoreria municipal. És a dir, el consistori avançarà dos milions d’euros a Espimsa per fer front a les obligacions que actualment té l’empresa. “Cal recordar que els diners previstos i que no han arribat de l’Estat Central per l’execució de les obres i els 6 milions d’euros de la concessió per la construcció i explotació del Mercat Central fa que l’empresa travessi dificultats econòmiques que es miren de resoldre d’aquesta manera”, argumenta la presidenta d’Espimsa, Patrícia Anton.

Ara bé, un cop entri en vigor el pressupost de 2015, Espimsa retornarà els diners a l’Ajuntament de Tarragona.

Es pot consultar l'ordre del dia del Plenari en aquest enllaç

Podeu seguir el Plenari en directe a Tarragona Ràdio 96.7