Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 L’Ajuntament de Tarragona rebrà dilluns el Segell Infoparitip@

L’Ajuntament de Tarragona rebrà dilluns el Segell Infoparitip@

Una distinció a la qualitat i transparència de la comunicació de la web municipal
19/12/2014

Dilluns 22 de desembre a les 19 hores, al Palau de Pedralbes de Barcelona, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, rebrà el segell Infoparticip@ com a distinció a la qualitat i transparència de la comunicació pública local en la web municipal.

El Segell Infoparticip@ a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local és una certificació que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) als webs municipals que publiquen una informació que facilita que qualsevol persona tingui coneixement sobre qui són els representants polítics del seu municipi, com gestionen els recursos col·lectius i quines formes de participació posen al seu abast.

L’anàlisi dels webs el realitza un equip d’investigadors i investigadores de les universitats: Autònoma de Barcelona, Vic, Girona i Politècnica de Catalunya, amb el suport d’un projecte I+D+I finançat pel MINECO. Els resultats de l’anàlisi dels webs es publiquen al Mapa Infoparticip@ www.mapainfopublica.com.

El Consell Certificador del Segell Infoparticip@ és l’organisme que decideix la concessió dels Segells, després de rebre els informes amb les avaluacions, i està format per representants d’institucions públiques relacionades amb les administracions públiques locals de Catalunya, la Universitat, entitats vinculades al periodisme i la societat civil. Presideix el Consell el Secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals de la Generalitat de Catalunya, Marc Prat i Arrey.

Enguany rebran el segell 62 ajuntaments catalans, entre els quals hi ha el de Tarragona.

La web de l’Ajuntament de Tarragona ha assolit el 100% dels indicadors en l’avaluació 2014, esdevenint l’ajuntament de la província amb més bona puntuació i l’únic amb el 100%. En aquest enllaç es pot accedir al portal de transparència.

Segons l’informe de la UAB només hi ha 20 municipis catalans (dels 947) que obtenen el 100% de transparència comunicativa. Els més grans: Tarragona, Sabadell, L’Hospitalet de Llobregat i Lleida.