Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 El Plenari proposarà donar el nom del magistrat Francisco Querol Lombardero a un carrer de la ciutat

També es canviarà la senyalització viària de Loreto per Llorito, que és la correcta
20/04/2016

El Plenari del pròxim divendres tractarà l'aprovació de dues propostes acordades per la Comissió Informativa de Cultura de l'Ajuntament, d'una banda, donar el nom de Francesc Querol Lombardero a un carrer de la futura ciutat de la Justícia i, d'altra, adoptar el nom de Llorito enlloc de Loreto, en les diferents denominacions.
La proposta de donar el nom d'un carrer al jurista Francisco Querol Lombardero és una petició que va fer l'any passat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, per recordar i reconèixer la figura d'aquest Magistrat del Tribunal Suprem de Justícia, que va morir víctima d'un atemptat terrorista juntament amb tres persones més el 30 d'octubre del 2000 a Madrid. L'any passat es va commemorar el 15è aniversari de la seva mort.
Francisco Querol Lombardero va néixer a Tarragona i va ser nét de l'alcalde de Tarragona, Ferran de Querol de Bofarull.
El nom de Francisco Querol Lombardero formarà part d'un dels carrers de la futura ciutat de la Justícia.

D'altra banda, per una petició de l'Institut d'Estudis Catalans, es canviarà la denominació de l'ermita del Loreto per Llorito. Aquest és el topònim correcte que cal utilitzar, Santuari de la Mare de Déu del Llorito o, més genèricament, el Llorito. Així consta en el Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya, en els documents antics de la ciutat i és la forma d'ús general. Una vegada aprovat, es modificarà la senyalització pública de la ciutat, que és errònia.
La forma Llorito prové del llatí Lauretum, és a dir, que es tracta d'un fito topònim (nom propi de lloc que prové del nom d'un vegetal) relacionat amb el llor o llorer.