Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 El tram de l'antiga variant de la N-340 a la Vall de l'Arrabassada reverteix a l'Ajuntament

En el futur es convertirà en un espai urbà
El tram de l'antiga variant de la N-340 a la Vall de l'Arrabassada reverteix a l'Ajuntament Fotografia de l'Agència Catalana de Notícies (ACN)
14/03/2016

En la reunió del Consell Plenari del proper divendres es mirarà d'acceptar la cessió del Ministeri de Foment del tram de  l’antiga variant de la carretera nacional 340 a la zona de la Vall de l'Arrabassada a l’Ajuntament de Tarragona, un indret que en el futur es convertirà en un espai urbà.  La longitud d’aquest tram és de 780 m. De fet, es tracta d’una reversió perquè en el seu moment ja eren terrenys municipals.  El tram de l’antiga circumval·lació de la N-340, desafectada com a sistema viari, està situada entre l’actual circumval·lació i la via Augusta.

El Ministeri de Foment no farà cap transferència econòmica per aquesta cessió i els terrenys no representaran cap despesa per l’Ajuntament, atès que la urbanització de la zona anirà a càrrec dels propietaris dels terrenys, quan es desenvolupin els dos plans de millora urbana d’aquesta zona, que ja preveu el Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM). Dels dos plans de millora urbana, un és el del Nàstic i l'altre el de l’entorn de les parcel·les Iborra. El pla de millora urbana del Nàstic ja s’està tramitant i el de les parcel·les Iborra se n’ha encarregat la redacció als serveis tècnics municipals.

D’altra banda, el Plenari també tractarà la recuperació de part d’una finca ubicada al carrer Sant Domènec, 18. Es tracta d’un pati molt petit de darrere de l’immoble, que forma part del conjunt de la plaça dels Sedassos, en què al llarg d'enguany s'hi faran prospeccions arqueològiques de la graderia nord del circ romà de Tàrraco.