Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2018 Josep Fèlix Ballesteros: "Els Jocs deixen un llegat assumible amb un esforç ja amortitzat"

Josep Fèlix Ballesteros: "Els Jocs deixen un llegat assumible amb un esforç ja amortitzat" Foto: Mauri Fernandez.
30/07/2018

L'alcalde Josep Fèlix Ballesteros ha presentat avui un balanç de la gestió feta al capdavant de la ciutat en la darrera dècada, tot incidint de manera especial en la celebració dels Jocs Mediterranis, dels quals ha explicat que "ja s'han celebrat i com demostren les dades, han estat un èxit per a Tarragona".

En aquest sentit, l'alcalde ha apuntat que "els Jocs ens han permès assolir una triple fita: cohesionar la ciutat, projectar-la internacionalment i proveir-la d'unes instal·lacions modèliques". De fet, ha afirmat que aquesta cita esportiva "ens deixa un llegat econòmicament assumible després d'un esforç petit i que ja està amortitzat". I és que tal com ha detallat, la celebració dels Jocs ha suposat a la ciutat de Tarragona una inversió de 12 milions d'euros l'any 2016, si bé des de llavors s'ha anat amortitzant 15 milions d'euros anuals, amb la qual cosa els Jocs "no només no deixen endeutada la ciutat, sinó tot el contrari".

Segons les dades aportades en aquesta compareixença, el deute de la ciutat ha baixat durant el mandat de Ballesteros, del 115,72% que hi havia l'any 2006 fins al 104,64% amb què es preveu tancar el present any. És a dir, el deute municipal haurà descendit un 11,1%, tot i haver dut a terme el projecte més ambiciós de la història contemporània de la ciutat, tot i comptar amb una de les pressions fiscals més baixes del territori i tot i les moltes inversions realitzades per a la millora de Tarragona.

En aquest sentit, Ballesteros ha insistit en el fet que la inversió en els Jocs suposa menys del 4% del total de les inversions municipals realitzades durant el seu mandat, amb un total que ascendeix a 374,8 milions d'euros i que prioritza àmbits com l'urbanisme i els espais públics (64,99 M €), el comerç (46 M €) o la cultura i el patrimoni històric (21,53 M €), entre altres.

En el detall d'altres aspectes destacats relatius als Jocs, l'alcalde de Tarragona s'ha referit al fet que bona part dels diners han sortit de patrocinadors i col·laboradors privats, mentre que de la celebració d'aquest esdeveniment sense precedents "se n'han beneficiat moltes empreses del territori, ja que el 84% de les empreses contractades per als Jocs són catalanes", ha exposat.