Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 Comunicat de l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona

Comunicat de l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona

En relació amb l'auditoria als Mossos d'Esquadra pel Govern de la Generalitat
31/10/2019

L’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona aplaudeix la iniciativa del Govern de la Generalitat de realitzar una auditoria interna als Mossos d’Esquadra per avaluar la seva actuació durant les protestes per la sentència del procés. En concret, el govern municipal celebra que dues de les actuacions que revisaran seran l’atropellament d’un manifestant a Tarragona i l’expressió "Veniu, som gent de pau", que un agent del cos de Mossos d’Esquadra va manifestar des d’una furgoneta policial. “Estarem pendents d’aquesta auditoria perquè en volem conèixer els resultats”, ha manifestat el portaveu de l’equip de govern de l’Ajuntament, Xavier Puig.

L’alcalde de Tarragona reitera al subdelegat del Govern el que ja li va manifestar per carta fa una setmana. L’alcalde, Pau Ricomà, instava Joan Sabaté a investigar les actuacions realitzades a Tarragona per part de les forces de seguretat de l’Estat en el marc de les mobilitzacions de rebuig a la sentència, per esclarir si s’havia produït un ús arbitrari i desproporcionat de la força com indiquen les imatges i testimonis.

L’alcalde exigeix que es depurin responsabilitats en els casos d’incompliment dels protocols i vulneració de drets fonamentals. Unes intervencions que van portar a la detenció de tres joves tarragonins, David Solé, Joan Tortosa i Laura Solé, aquesta última arrossegada per terra desenes de metres de manera violenta.