Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 Comunicat de rebuig a l’ofensiva militar a la regió de Rojava

Comunicat de rebuig a l’ofensiva militar a la regió de Rojava

La Junta de Portaveus l'ha acordat avui
11/10/2019

La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Tarragona ha acordat aquest divendres rebutjar públicament l'ofensiva militar que s'està produint a la regió kurda de Rojava amb el comunicat següent:

«El 18 de desembre de 2015, el Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona va aprovar una moció per tal d'iniciar els contactes i els tràmits per a l’agermanament amb el municipi kurd de Kobanî.” Es tractava d’una iniciativa, defensada per tots els grups municipals, que pretenia reconèixer aquest municipi de la regió kurda de Rojava.

El 26 de febrer de 2018, el Ple de l’Ajuntament de Tarragona va reiterar aquesta voluntat de suport al poble kurd davant l'atac de l'exèrcit turc contra el cantó kurd d’Efrin. La moció aprovada defensava la pau a l’Orient Mitjà i s'hi deia que amb la moció es volia “mostrar el suport de l’Ajuntament de Tarragona al cantó d’Efrîn, un espai democràtic, multiètnic, multireligiós i multilingüista a la regió kurda de Rojava” i “mostrar el rebuig de l’Ajuntament de Tarragona davant la ingerència de l’Estat turc a Síria i la intervenció armada fora de les seves fronteres contra el poble kurd.”

El dimecres 9 d'octubre de 2019, l'Estat turc ha començat una ofensiva militar contra Rojava després que els Estats Units retiressin les seves tropes de la zona. Un cop aturat el perill que suposava Estat Islàmic, contra el qual els kurds es van enfrontar i al qual van derrotar, ara els EUA els han deixat exposats a un exèrcit molt més poderós que el seu i que té la intenció d'exterminar-los. Des de Tarragona rebutgem aquest atac alhora que defensem la pau a la zona, construïda damunt del respecte pels pobles i les persones.»