Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 Constitució del nou Ajuntament de Tarragona

Constitució del nou Ajuntament de Tarragona

Demà dissabte a les 12 del migdia
14/06/2019

Dissabte 15 de juny, a les 12 del migdia, es constituirà el nou Ajuntament de Tarragona, al saló de Sessions del Palau Municipal.

L’ordre de l’acte serà el següent:

. Constitució de la Mesa d’Edat:

Formada pel secretari general de l’Ajuntament,  el conseller de més edat, Manel Castaño,  i el de menys edat, Mario Soler.

. Constitució de la Corporació:

El conseller de més edat, el de menys edat i, seguidament, els altres càrrecs electes per ordre alfabètic juraran o prometran el càrrec. A cadascun se li lliurarà una medalla i la insígnia de l’Ajuntament.

El jurament o promesa es pronunciarà des del faristol.

L’ordre serà el següent:

• Vedrina Conesa, María Elisa
  • Vidal Sensi, Elvira
  • Viñuales Elías, Rubén

. El president de la Mesa demanarà als caps de llista dels grups municipals si es volen presentar a l’elecció del càrrec d’alcalde o alcaldessa.

. Votació i recompte.

. Proclamació de l’alcalde o alcaldessa de Tarragona, que es traslladarà del seu escó al faristol per prometre o jurar el càrrec. president de la Mesa d’Edat li imposarà la Medalla i li lliurarà Bastó com atribut de l’alcaldia de Tarragona.

. Explicació de vot per part dels portaveus dels grups municipals, des dels seus escons.

. Parlament de l’alcalde o alcaldessa.

El públic podrà seguir la constitució del nou Ajuntament mitjançant una pantalla gran que hi haurà al pati de Jaume I.

TINENTS D’ALCALDE

Després de la constitució del nou Ajuntament, els consellers/es de l’equip de govern es traslladaran al despatx de l’alcalde on se’ls lliurarà el bastó de tinents d’alcalde.

SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA I URGENT DEL CONSELL PLENARI

En finalitzar la constitució del nou Ajuntament, l’alcalde convocarà un Ple extraordinari i urgent que se celebrarà després dels nomenaments dels tinents d’alcalde.