Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 Acord entre Ajuntament i sector de la restauració per reactivar les obligacions fiscals en aquest darrer trimestre

Les terrasses mantindran les taxes anteriors a les de l’estat d’alarma tot i haver ampliat les seves dimensions
Acord entre Ajuntament i sector de la restauració per reactivar les obligacions fiscals en aquest darrer trimestre Interior del Palau Municipal. Foto: Isaias Mena.
24/09/2020

Aquest dijous s’ha reunit l’Ajuntament amb el sector de l’hostaleria, la restauració i l’oci nocturn de la ciutat per tal de valorar la situació existent així com consensuar noves mesures.

Després de l’esforç econòmic que ha dut a terme el consistori durant aquests sis mesos, durant els quals el sector s’ha beneficiat d’una exempció fiscal perquè pogués afrontar la crisi econòmica sense pagar les taxes de terrassa i ocupació de la via pública, la nova realitat porta a la necessitat de normalitzar la situació i reprendre el cobrament d’aquestes. El portaveu del govern, Xavier Puig, ha valorat satisfactòriament el clima de diàleg amb els restauradors en aquest moment difícil i de molts reptes i ha expressat que “el sector assumeix bé les seves obligacions i entén que cal col·laborar per tal que l’Ajuntament pugui seguir treballant i apostant pel sector com a punt estratègic de la ciutat”.

Així, a partir de l’1 d’octubre, els professionals de l’hostaleria, la restauració i l’ oci nocturn pagaran l’últim trimestre de l’any de contribucions. Aquestes taxes seran les mateixes que ho eren abans de l’inici de l’estat d’alarma, independentment que moltes terrasses hagin ampliat els seus espais.

Per altra banda, durant la taula de treball, Ajuntament i empresaris del sector també han acordat mantenir la peatonalització d’alguns dels carrers de la ciutat on bars i restaurants han pogut instal·lar terrasses mentre duri aquesta situació excepcional. El portaveu del govern ha fet un balanç molt positiu de l’experiència d’aquests mesos en aquests carrers tallats per tal d’afavorir l’activitat del sector i recuperar espais pel ciutadà. “El ciutadà de peu ha recuperat molts espais de la ciutat amb la peatonalització de molts dels seus carrers i la intenció és seguir en aqueta línia, en sintonia amb la ciutat que som, una ciutat 30 que posa per damunt de tot el benestar de les persones”. Puig també ha remarcat que Tarragona està exercint de model de ciutat, pionera en qüestions com ara les terrasses i l’ocupació de la via pública.

Per últim, Ajuntament i professionals del sector han acordat mantenir una taula de diàleg periòdica per treballar en la futura ordenança.