Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'Ajuntament de Tarragona dona un pas més en el confinament de la ciutadania i aquesta nit suspendrà totes les línies d'autobús municipal

En dos dies han caigut en un 91,8% els usuaris dels autobusos municipals
L'Ajuntament de Tarragona dona un pas més en el confinament de la ciutadania i aquesta nit suspendrà totes les línies d'autobús municipal Interior d'un autobús de l'Empresa Municipal de Transports
17/03/2020

[ACTUALITZAT]

Per sol·licitar serveis essencials es pot trucar a aquests números: 657 784 724 | 977 551 120 | 900 365 114 | 977 543 244

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) suspendrà a partir d’aquesta nit, a les 00.00 h, el servei de totes les seves línies. En aquests moments, l’EMT està reconfigurant totes les línies municipals d’autobús per reconvertir-les en un servei a demanda de les necessitats essencials que es deriven d’aquesta situació de confinament. Una mesura única i que servirà per reduir dràsticament la mobilitat per la ciutat de Tarragona.

“No té sentit sortir al carrer. El que hem de fer és quedar-nos tots a casa perquè és l’única manera de combatre aquesta pandèmia”, explica l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà.

Les línies, doncs, es posen a disposició només per sol·licitar serveis essencials. Aquests serveis són:

• Assistència a llocs de treball en serveis essencials.
  • Desplaçaments per tenir cura de familiars al càrrec.

S'anul·len els mercats de Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador

Atenent que hi ha alternatives als barris per proveir-se i que l’objectiu és limitar al màxim els desplaçaments i els espais compartits, se suspenen els mercadets no sedentaris de Sant Pere i Sant Pau i Sant Salvador. “Recomanem el confinament dins del propi barri, ens hem de moure el mínim possible i anar d’un en un”, recorda l’alcalde de Tarragona. Es mantenen els mercats de menors dimensions, el del Fòrum i la Móra, per l’absència d’alternativa de producte fresc. ESPIMSA vetllarà per garantir les condicions de seguretat i higiene.

Tanquen les OMAC

D'altra banda a partir d'aquest dimecres també estaran tancades totes les oficines municipals d’atenció ciutadana (OMAC). Es manté l'atenció telefònica i per correu electrònic.

Recordem que la Guàrdia Urbana ja ha començat a sancionar els establiments i els vianants que no respectin el confinament. “Serem molt estrictes amb les actituds que contravinguin el confinament”, ha conclòs l’alcalde.