Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 S'obre el període per comunicar quins establiments volen instal·lar terrasses a la via pública

L’Ajuntament exempta del pagament de la taxa d'ocupació de terrasses fins al 30 de setembre
S'obre el període per comunicar quins establiments volen instal·lar terrasses a la via pública Imatge d'arxiu de les terrasses de la plaça de la Font. Foto: Isaias Mena.
07/05/2020

Amb la previsió que el dia 11 la ciutat entri a la Fase 1 de desconfinament, en la qual es podran obrir les  terrasses dels establiments d’hosteleria i restauració, l’Ajuntament de Tarragona està adoptant  diferents mesures que ajudin a reactivar l’activitat econòmica del sector hostaler del municipi. En aquest sentit, la consellera de Domini Públic de l’Ajuntament, Paula Varas, ha explicat que "d’una banda, l’Ajuntament ha fet l'exempció de pagament de la taxa d'ocupació de terrasses fins al 30 de setembre" i, d’altra, s’obre un període de recepció de sol·licituds perquè els titulars d’establiments de restauració, tant els que ja tenen autorització municipal com els que no en tenen, i vulguin instal·lar una terrassa a la via pública i reprendre la seva activitat econòmica, ho comuniquin al Departament de Domini Públic de l’Ajuntament de forma telemàtica. Aquest comunicació s’haurà de realitzar, com a mínim, tres dies abans de la data prevista d’obertura al públic i caldrà adjuntar la proposta de distribució de la terrassa.

L’Ajuntament també dona la possibilitat a que grups d’establiments, en un nombre no inferior a tres, tant si ja disposen de terrassa com sinó en tenen, explotin de forma conjunta una terrassa comuna de forma provisional, mentre duri la situació d’excepcionalitat. L’Ajuntament acceptarà la proposta sempre que sigui compatible amb els interessos generals. Aquesta ocupació podrà ser per a tota la setmana o per dies determinats. En aquests casos caldrà comunicar-ho deu dies abans de la data prevista per l’obertura.

La consellera, Paula Varas, ha afirmat que "es tracta de reactivar l’economia i, al mateix temps, complir amb les mesures de seguretat sanitàries establertes per la pandèmia del Covid-19". També ha volgut assenyalar, que "l’autorització de terrasses haurà de ser compatible amb el compliment de les condicions bàsiques d’accessibilitat i de convivència amb el veïnat".

Les persones interessades poden consultar el Ban de la instal·lació de terrasses a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Tarragona.