Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 Tarragona participa a Turquia a les jornades sobre el futur de les ciutats intel·ligents

L’objectiu és donar a conèixer els projectes d’administració digital i teixir relacions en l’àmbit de la gestió del patrimoni
09/01/2020

L’Ajuntament de Tarragona participa aquests dies a Çanakkale (Turquia) a les jornades que se celebren al voltant del "Projecte d'agermanament urbà entre la UE i Turquia. Associació per al futur de les ciutats intel·ligents". La delegació de Tarragona està encapçalada pel conseller responsable de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Tarragona, Jordi Fortuny, i pel conseller de Patrimoni, Hermán Pinedo.

El conseller Fortuny ha donat a conèixer a Turquia els projectes de l’administració digital, és a dir, la transformació de l’Ajuntament de Tarragona en una organització que fa valdre les dades per a una millor presa de decisions, i així guanyar en eficàcia i eficiència en la provisió i prestació dels serveis públics. Durant les jornades, Fortuny ha explicat que “les ciutats s’han convertit en plataformes i ecosistemes digitals basats en dades, que promouen la connectivitat, la innovació oberta, l’emprenedoria, el seguiment i la col·laboració”. I ha afegit: “En aquest procés de transformació s'està seguint un full de ruta que implica implementar un sistema d’informació integral i integrat en totes les àrees de gestió de l’organització, així com establir i consolidar la base digital del nou govern electrònic, transversal, col·laboratiu i interoperable i continuar amb la Tarragona Oberta. “És a dir, una aposta per la transparència, participació i col·laboració basada en dades obertes i rendició de comptes. Finalment, continuarem amb l’aposta de l’Ajuntament per treballar per implementar el model de ciutat com a plataforma per reunir tota la informació, coneixement, compartir-la internament per a la presa de decisions dels gestors municipals i externament amb la ciutadania”, conclou Fortuny.

Per altra banda, aquesta jornada de treball a Turquia servirà per teixir una xarxa de ciutats agermanades amb interessos comuns. Çanakkale i Tarragona s’han emplaçat a treballar conjuntament en projectes de patrimoni amb l’objectiu de promocionar-les des del punt de vista turístic i també divulgar la història.