Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2021 L'Ajuntament de Tarragona obrirà un Punt d'Informació i Orientació per a Refugiats

L'espai estarà situat al Centre Sociocultural de la Part Alta i atendrà els sol·licitants del dret d'asil
L'Ajuntament de Tarragona obrirà un Punt d'Informació i Orientació per a Refugiats Interior del Centre Sociocultural de la Part Baixa. Foto: Isaias Mena.
24/09/2021

L'Ajuntament de Tarragona està ultimant els detalls per obrir un Punt d'Informació i Orientació sobre protecció internacional per a refugiats i demandants d'asil a la ciutat. Es preveu que aquest espai estigui situat al Centre Sociocultural de la Part Alta i oferirà atenció personalitzada a qui hagi sol.licitat el dret d'asil a l'estat espanyol, alhora que també treballarà per afavorir els processos d'inclusió social de les persones refugiades i immigrants a Tarragona.

El perfil dels demandants d'asil és de gran vulnerabilitat ja que estan fugint o marxant de situacions molt difícils com conflictes bèl·lics o la persecució per raons d'ètnia, religió, nacionalitat, pertinença a un grup social o opinions polítiques. En aquest sentit, segons ha explicat la consellera de Nova Ciutadania de l'Ajuntament de Tarragona, Paula Varas, “des de la conselleria i juntament amb altres entitats, volem articular a través del Punt d'Informació i Orientació una resposta ràpida, eficient i eficaç pel que fa a qüestions vitals dels demandants”. Varas ha recordat que “som una ciutat d'acollida compromesa amb la defensa dels drets humans i la democràcia i per nosaltres és cabdal poder acollir amb dignitat, amb aquest objectiu encetem aquest nou servei”.

A més d'assessorar a les persones usuàries, el Punt servirà per realitzar un diagnòstic de la situació social del col·lectiu amb una identificació de perfils d'asil i refugi que doni lloc a una millora en els protocols d'actuació i derivació al municipi. A banda, aquest espai també acollirà tallers informatius i formatius.