Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2022 Pau Ricomà: "El proper mandat es visualitzarà el canvi iniciat fa quatre anys"

Pau Ricomà: "El proper mandat es visualitzarà el canvi iniciat fa quatre anys"

El tramvia serà l’eix central “que connectarà tot el Camp de Tarragona”
27/12/2022

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, assegura que el proper mandat “es visualitzarà el canvi iniciat fa quatre anys. Serà el mandat on s’executaran molts dels projectes que s’han anat treballant”. Així ho ha manifestat al tradicional esmorzar que l’alcalde de Tarragona ofereix als periodistes que cobreixen la informació municipal i en el qual també assisteixen els portaveus dels grups municipals.

L’alcalde Ricomà ha fet balanç de l’any i d’aquest mandat, a pocs mesos abans que finalitzi, assegurant que “s’han desencallat temes molt importants que estaven cronificats, com el Fòrum Judicial, la Ciutat de Repòs, el Museu de la Necròpolis, la Savinosa o el Banc de la Ciència i del Coneixement”.

“Aquest haurà estat el mandat de les inversions, gràcies als Fons Next Generation transformarem la ciutat”, ha remarcat. Uns fons europeus que seran claus per actuar en espais com la plataforma del Miracle, el Serrallo, el carrer Canyelles (ja remodelat) i “que ens permetrà connectar —amb carrils bici— la ciutat de punta a punta”. I ha continuat: “El proper mandat serà el de l’execució de molts projectes que estem treballant. Acabem d’estrenar el parc lúdic i esportiu de Sant Salvador. I ara mateix també estem immersos en el POUM i el projecte del tramvia, que canviarà absolutament la relació de Tarragona amb els barris. El tramvia ens permet desenvolupar la idea de treballar en clau metropolitana. De fet, serà l’eix central que connectarà tot el Camp de Tarragona”.

La gestió del tractament dels residus ha estat un altre dels temes que ha destacat l’alcalde Ricomà. “Passem de la gestió del microurbanisme a la de tot el territori. Estem liderant projectes clau del Camp de Tarragona, la qual cosa reforça el lideratge de Tarragona”, ha remarcat. L’alcalde Ricomà s’ha mostrat convençut que el proper mandat “es visualitzarà el canvi, inspirat en la sostenibilitat i la cohesió social”.

Finalment, també s’ha mostrat confiat que el pressupost municipal (que passarà per ple el 30 de desembre) s’aprovin. De fet, l’alcalde Ricomà ha fet una crida a la responsabilitat dels grups municipals per aconseguir que “Tarragona disposi d’uns pressupostos”. L’alcalde ha explicat que el projecte pressupostari de 2023 ha d’afegir 12 milions d’euros més que el 2022. “Són diners necessaris, per a la despesa de personal, els tipus d’interès, determinats contractes indexats a l’IPC i l’augment dels costos energètics”, ha subratllat.