Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 El rellotge de la façana de l'Ajuntament tornarà a indicar l'hora a partir del mes vinent

Les manetes s'havien retirat per protegir-les durant la rehabilitació de la coberta del Palau Municipal
El rellotge de la façana de l'Ajuntament tornarà a indicar l'hora a partir del mes vinent Estat actual de la façana de l'Ajuntament.
25/05/2023

El rellotge de l’Ajuntament de Tarragona tornarà a indicar —durant la primera setmana de juny— l’hora des de la façana principal. El consistori va retirar les manetes d’aquesta peça icònica per protegir-les de les obres de rehabilitació de la coberta i les balustrades del Palau Municipal. Ara s’ha adjudicat la mecanització del rellotge de la façana que consisteix a tornar a col·locar les campanes que van sincronitzades amb el rellotge perquè, d’aquesta manera, pugui tornar a entrar en funcionament. Està previst que la durada d’aquestes feines sigui de tres setmanes.

Després de l’actuació de rehabilitació estructural de les cobertes de l’edifici número 1 de la plaça de la Font de l’Ajuntament de Tarragona, es va anul·lar la instal·lació del rellotge, desconnectant el mecanisme de les manetes i retirant aquestes de la façana per evitar que es perdessin. L’equip de manteniment del consistori va aprofitar per restaurar-lo i fer-lo recuperar el seu millor aspecte. Ara només faltava tornar-lo a fer funcionar.

Restaurada la coberta i les balustrades

L’Ajuntament de Tarragona fa uns mesos va restaurar la balustrada, els elements escultòrics de la façana principal i la coberta. Paral·lelament, s’està treballant en la restauració del Saló de Plens i condicionament de la Sala d’Actes un cop eliminada la plaga de tèrmits que l’afectava. També es van retirar les zones malmeses i es va construir una nova coberta per reforçar l’estructura.