Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 L'Ajuntament de Tarragona recupera les Regidories de Barri

L'Ajuntament de Tarragona recupera les Regidories de Barri

Hi haurà reunions mensuals amb el veïnat d’una banda, i amb el personal tècnic municipal de l’altra per estudiar les propostes o problemes que faci arribar la ciutadania
L'Ajuntament de Tarragona recupera les Regidories de Barri Foto: Tjerk van der Meulen.
06/07/2023

L’Ajuntament de Tarragona recupera les Regidories de Barri amb l’objectiu de “tornar a prendre el pols de la ciutat”, segons ha anunciat aquest dijous l’alcalde, Rubén Viñuales, des de la plaça dels Carros, a la Part Baixa de la ciutat.

“Volem donar solucions als problemes reals dels veïns i les veïnes i la manera de fer-ho és ser a peu de carrer”, ha remarcat Viñuales. I ha afegit: “El nostre model de govern no és el de demanar l’opinió de la gent cada quatre anys: hem implantat una nova forma de governar on la clau sigui l’augment del contacte amb la ciutadania i la potenciació de la proximitat”.

“Per aconseguir-ho —ha continuat— només hi ha un camí: millorar els sistemes d’informació més directes amb la gent i què hi ha més directe que parlar amb la gent, escoltar-los i aportar-los solucions? I això ho fem no només des de l’Ajuntament sinó a peu de carrer, on són ells: per això és tan important la figura dels Regidors i Regidores de Barri. Aquest és el nou paradigma d’actuació del nostre Govern”.

Viñuales ha explicat també que, amb la recuperació d’aquesta figura, es pretén a més “vehicular les demandes de les associacions de veïns, ja sigui sobre les activitats que organitzen o sobre altres assumptes, i per tant, afavorir una relació més propera i àgil entre l’Ajuntament i aquestes associacions”.

Amb aquesta eina de proximitat i de contacte directe amb la ciutadania és que, a partir d’avui, els vuit regidors de Govern es dividiran la ciutat per atendre els requeriments i peticions dels tarragonins i tarragonines. Les trobades seran mensuals i seran reunions bidireccionals. És a dir, a banda de la reunió dels regidors i regidores amb el veïnat, a posteriori es produirà una reunió amb el personal tècnic municipal per poder tractar la viabilitat de les propostes que es plantegin.

Cada regidor de barri fixarà un calendari de visites mensuals que es penjarà al web de l’Ajuntament per tal que els col·lectius i ciutadans puguin posar-se en contacte amb ells.

La nova versió millorada de la figura del Regidor de Barri

La figura del Regidor de Barri es va iniciar l’any 2007 quan, l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, va fixar la micropolítica com la seva prioritat de govern. El retorn d’aquesta figura del Regidor de Barri en realitat és “la versió millorada amb què es va instaurar”. En aquest sentit l’alcalde Viñuales ha recordat: “Aquesta és una proposta que ja teníem molt clara que aplicaríem en cas de liderar la ciutat de Tarragona, però que ens va confirmar la seva idoneïtat la repetida reivindicació que ens han fet les associacions de veïns i veïnes de la ciutat en totes les reunions que hi hem mantingut”.

Distribució dels consellers per barris

• Montse Adan: Centre i Barris Marítims.
  • Berni Álvarez: Eixample Nord i Eixample Sud.
  • Sandra Ramos: Part Alta, Icomar, Riuclar, l’Albada, la Floresta i Parc Riuclar.
  • Isabel Mascaró: Llevant.
  • Nacho Garcia: Sant Pere i Sant Pau.
  • Guille Garcia: Sant Salvador.
  • Sonia Orts: Bonavista.
  • Cecilia Mangini: Campclar, Torreforta, la Granja i el Pilar.

Consulteu els detalls de les Regidories de Barri al web www.tarragona.cat/regidoriesdebarri.