Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 L'alcalde de Tarragona rep l'impuls del president de la Generalitat en l'Àrea Metropolitana

L’aposta per la inversió en habitatge social és un altre dels punts clau tractats per Rubén Viñuales i Pere Aragonès
08/09/2023

La primera reunió entre l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, s’ha centrat en habitatge públic i l’impuls a l’Àrea Metropolitana de Tarragona.

Durant la reunió celebrada al Palau de la Generalitat s’ha posat èmfasi en la col·laboració de les dues administracions per donar solucions en matèria d’habitatge social, com les necessitats que presenten a barris com Campclar. “Hem ofert solars de la ciutat com els que tenim al PP10 per oferir habitatge de qualitat i sostenible”, ha remarcat l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, que ha valorat molt positivament la reunió amb el President. “Ha estat una reunió cordial i amb una voluntat d’entesa i comprensió d’algú que també ve de l’àmbit local”, ha apuntat l’alcalde Viñuales.

Una altra de les prioritats per la ciutat de Tarragona és l’impuls a l’Àrea Metropolitana. “El mateix president ha reconegut que som la segona àrea metropolitana de Catalunya”, ha remarcat. L’alcalde Viñuales planteja una planificació que “vagi més enllà de donar un servei local i que s’assembli més a l’Autoritat Metropolitana del Transport que dona servei a Barcelona i l’entorn”. El traçat del tramvia al seu pas per Tarragona —que ja va traslladar l’alcalde Viñuales a la recent visita de la consellera de Territori al consistori— també ha estat un dels temes que s’han posat sobre la taula, així com el POUM i les normes subsidiàries, vigents fins a 2025.

L’alcalde de Tarragona també s’ha endut el compromís del president Aragonès de treballar per aconseguir més suport en el patrimoni turístic i la promoció de l’activitat cultural de la ciutat.

Finalment, també han tractat temes com la seguretat, el trasllat del Complex Educatiu o el nou Fòrum de la Justícia.

La d’aquest matí ha estat la primera reunió institucional entre l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès.