Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2024 Comunicat de l'Ajuntament de Tarragona

Comunicat de l'Ajuntament de Tarragona

Sobre els bons socials d'estiu de l'IMSST
09/04/2024

Reproduïm el comunicat de l'Ajuntament de Tarragona en relació amb els bons socials d'estiu:

"La llei fixa com a àmbit competencial dels Serveis Socials garantir que aquelles famílies que es troben en situació d’exclusió social puguin gaudir de les activitats educatives i de lleure. No entra dins de les seves competències fomentar el lleure entre tota la població.

El seu reglament en el punt 2.1.5 contempla ajudes per a activitats socioeducatives i de lleure quan es considera vital per al desenvolupament social i educatiu dels infants i joves que es troben en situació de risc o vulnerabilitat, publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (núm. 07261, de 17/08/22), i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (núm.8737 de 24/08/2022).

És per aquest motiu que des de l’Institut Municipal de Serveis Socials aquest any no es realitzarà la campanya dels bons d’estiu en el format que s’ha portat a terme els dos últims anys, sinó que es torna al model utilitzat fins al 2021 en què funcionaran amb ajuts d’urgència social individuals, adreçats exclusivament a les famílies més vulnerables de la ciutat econòmica i socialment parlant.

La consellera de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona i presidenta de l’IMSST, Cecilia Mangini, ha dit que “cap infant de la ciutat amb necessitats econòmiques o socials es quedarà sense activitats de lleure aquest estiu. Aquesta funció és clau per a l’IMSST”.

Durant l’estiu de 2023, van gaudir del bo un total de 404 infants i adolescents. D’entre aquests 404 ajuts gaudits, 343 eren usuaris de Serveis Socials (85% del total d’usuaris), i 61 eren de fora de Serveis Socials (15% dels usuaris).

Des de l’Ajuntament de Tarragona es considera que la campanya de bons socials d’estiu és una bona iniciativa, però l’IMSST no pot ser el responsable del cost del lleure dels infants de la ciutat de Tarragona que no es troben en risc d’exclusió social. En aquest sentit, la consellera Mangini ha explicat que “Tarragona es mereix una aposta valenta pel lleure a la ciutat, i per això, des del Govern treballarem per incloure al pressupost de l’any que ve una aposta global, fora dels Serveis Socials, que inclogui tots els infants de la ciutat”.

Aquest any 2024, en concepte de convenis, altres subvencions i ajuts socials, l’IMSST compta amb la mateixa consignació que l’any 2023 - 250.000 € -  amb la qual es farà càrrec dels ajuts d’urgència social individuals per tal que els infants de famílies amb risc d’exclusió social puguin gaudir d’activitats de lleure aquest estiu."