Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2020 Comunicat de l'EMT sobre les noves mesures per prevenir la COVID-19

Comunicat de l'EMT sobre les noves mesures per prevenir la COVID-19

L'empresa apel·la a utilitzar els autobusos municipals quan sigui estrictament necessari però subratlla que no es prohibirà l'accés a ningú
Comunicat de l'EMT sobre les noves mesures per prevenir la COVID-19 Interior d'un autobús de l'Empresa Municipal de Transports, amb dispensador de gel hidroalcohòlic.
15/10/2020
Davant les noves mesures anunciades per la Generalitat de Catalunya per frenar el coronavirus, l’Empresa Municipal de Transports (EMT) informa que:
  • Seguint les recomanacions de govern de l’Estat i la Generalitat, es manté el 100% del servei d’autobusos municipals. Som un servei públic essencial per a la mobilitat ciutadana.
  • Per tal de prevenir possibles contagis, i des de la represa del servei al mes de maig, l’EMT ha reduït l’aforament permès als seus vehicles al 50%, ha instal·lat dispensadors de gel hidroalcohòlic i manté, des del primer dia, l’obligatorietat de dur mascareta
  • La limitació d’aforament ha generat que es mobilitzi, actualment, tota la flota d’autobusos disponible, posant en circulació els autobusos de reserva per tal de fer front a la demanda del servei en hores punta. Si un autobús no obre portes en una parada per haver assolit l’aforament màxim, s’envia un vehicle de reforç per a aquella determinada línia.
  • Ens trobem en plena escalada de la corba de contagis per coronavirus, fet que ha provocat l’adopció de mesures excepcionals per part de les diferents administracions i la recomanació generalitzada d’evitar reunions i trobades fora de la “bombolla” de seguretat de cadascú.
  • L’EMT se suma a aquestes recomanacions i apel·la a la corresponsabilitat, la solidaritat i el sentit de comú per tal que el servei públic de transport s’utilitzi quan sigui estrictament necessari
  • Les persones de més de 65 anys són un col·lectiu de risc davant el coronavirus. La Generalitat recomana que evitin sortir de casa. I en aquest sentit, l’EMT se suma a la recomanació de no utilitzar aquest servei si no és del tot necessari, com a mesura de prevenció de contagis.
  • Dit això, cal subratllar que no es prohibirà l’accés a ningú. Es tracta d’una recomanació feta amb la voluntat de lluitar, entre tots, contra la pandèmia i d’evitar riscos als col·lectius més vulnerables.
Segells de reconeixement d'administració oberta