Esteu aquí: Inici Neteja i medi ambient Notícies Notícies 2013 Les queixes per la presència de plagues al clavegueram de Tarragona es redueixen a la meitat

Les queixes per la presència de plagues al clavegueram de Tarragona es redueixen a la meitat

Les queixes per la presència de plagues al clavegueram de Tarragona es redueixen a la meitat

L’aplicació de mesures preventives, la clau de la reducció d’insectes.
25/11/2013

 

Les queixes per la presència de rates, paneroles i altres insectes a la ciutat de Tarragona s’han reduït a la meitat. Així ho demostren les dades obtingudes per l’Empresa Mixta d’Aigües de Tarragona d'ençà que el passat mes d’abril se'n va fer càrrec del servei de desinfecció i desratització del clavegueram municipal.

La principal diferència és que s’ha passat d’aplicar mesures correctives a preventives. Al 2012 es van fer 490 intervencions correctives com a resposta de les queixes dels veïns. En canvi, enguany, s’han fet 7.885 actuacions, la immensa majoria de caràcter preventiu. “La principal diferència radica en què, a diferència dels anys anteriors, s’adopta una estratègia de caràcter preventiu. Un canvi de sistema que ha permès rebaixar a la meitat el nombre de queixes ciutadanes”, explica el conseller de Neteja, Joan Sanahujes. En concret, s’han fet un total de 238 intervencions correctives (a demanda dels tarragonins que denunciaven la presència d’aquests insectes) i 7.647 preventives. En definitiva, s’ha reduït un 51% les queixes veïnals.

 

Novetats

A partir d’ara Ematsa desenvoluparà un aplicatiu informàtic (Gis Plagues) per gestionar tota la informació de manera integrada. “Aquesta nova eina permetrà entrar les dades a través d’un terminal des dels mateixos pous de registre on es fan les actuacions. Per tant, més control encara per mantenir a ratlla les plagues al clavegueram”, avança el director del Laboratori d’Ematsa, Daniel Milan.

 

Principals diferències respecte al servei que es prestava els anys anteriors

  • Servei telefònic de 24 hores amb formació dels operaris del centre de control, per fer un filtratge i ser més resolutius a l’hora de donar resposta. Fins ara l’horari era de 8:00 h a 15:00 h.
  • S’ha reforçat l’activitat preventiva per evitar la proliferació de paneroles i altres insectes i rates.
  • S’ha posat en marxa un sistema innovador per eliminar rates mitjançant la detecció de calor i de moviment a la xarxa de clavegueram de la ciutat.
  • Increment de personal en les tasques de desinfecció i desratització.
  • Augment de la vigilància al clavegueram, d’aquesta manera la informació obtinguda s’actualitza i està a disposició del servei, per aconseguir més eficiència. S’ha aconseguit més eficàcia i més control, ja que el manteniment del clavegueram ja el fa Ematsa. L’empresa d’aigües és el responsable de tot el manteniment del clavegueram. Per tant, amb l’assumpció del servei de desinfecció i desratització es pot actuar de forma més global. En definitiva, s’han posat tots els mecanismes per eradicar el problema i ser més eficients. Cal recordar que, tot i que a l’estiu és quan hi ha més presència de paneroles, es continuarà tot l’any amb les tasques de prevenció per aconseguir reduir al màxim aquests insectes.
  • Més coordinació entre el servei de neteja municipal i del de desinfecció i desratització.

En conseqüència:

  • Reducció d'un 48% del nombre d’actuacions correctives respecte a la campanya de l’any passat
  • Reducció d’un 13% de les queixes respecte a la campanya de l’any passat
  • S’han reduït un 51% el nombre d’actuacions correctives arran de les queixes veïnals
Segells de reconeixement d'administració oberta