Esteu aquí: Inici Salut Notícies Prevenció de les addiccions La tasca de prevenció d’addiccions tecnològiques i de substàncies arriba a més de 7.000 alumnes de Tarragona ciutat

La tasca de prevenció d’addiccions tecnològiques i de substàncies arriba a més de 7.000 alumnes de Tarragona ciutat

La tasca de prevenció d’addiccions tecnològiques i de substàncies arriba a més de 7.000 alumnes de Tarragona ciutat

Han estat 250 intervencions a 17 centres de Tarragona
10/07/2019

El Servei de Prevenció de les Addiccions de l’Ajuntament de Tarragona continua la seva tasca d’intervencions de caire educatiu en els centres de Secundària del municipi. Durant aquest curs escolar 2018-2019 que acaba de finalitzar es van dur a terme 250 intervencions a 17 centres de Tarragona, les quals van incloure 7.162 alumnes.

La proposta educativa es troba dividida en dos grans blocs de prevenció d’addiccions: tecnologia i substàncies. En la vessant de tecnologia, s’aposta per una línia d’alfabetització  digital, tot potenciant un bon ús de les eines digitals: les normes de la netiqueta, el mòbil i la salut, la identitat digital sana, l’afectivitat online... «Es pretén que els i les joves reflexionin de manera crítica i responsable per fer un ús saludable i autònom en l’era digital en què es troben immersos», expliquen els tècnics del servei.

En la vessant de substàncies, es treballa també la responsabilitat sobre la salut. No sols es parla de les substàncies i els efectes que produeixen, sinó que també es faciliten eines i habilitats de presa de decisions, esperit crític, temps de lleure, modes i per què sorgeixen, publicitat, etc.

Aquestes intervencions es desenvolupen des de l’any 2009, i estan adreçades a joves des de primer de l’ESO fins a batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i/o superior. L'objectiu és acompanyar l’alumnat ajustant la intervenció i el tema tractat al seu grau de maduresa.

Dins els cicles formatius de grau mitjà i superior, també es fa una tasca de formació de professors: en cicles relacionats amb la vessant de salut i social, es donen eines a  professionals perquè posteriorment transmetin els coneixements adquirits en el seu dia a dia laboral.

Dins d’aquesta tasca formativa, any rere any es van incorporant noves propostes d’intervenció, que s'adapten a les necessitats i realitats de l’alumnat. El treball dut a l’aula pot ser complementat pel professorat amb material elaborat i cedit pel Servei de Prevenció, que us podeu descarregar clicant sobre aquest enllaç.

Per últim, a la vessant de les tecnologies es facilita l’enllaç a una infografia interactiva creada a la COP EDUC@TiP, un grup format per professionals de diferents àmbits i persones interessades (Comte de Rius, Ondina de Menorca, Ion Martínez, el Chico Granate, H2O i Ajuntament de Tarragona). 

Segells de reconeixement d'administració oberta