Aquesta tarda Eduard Boada Pascual ha llegit el pregó de Santa Tecla des del balcó de l'Ajuntament

Santa Tecla Tarragona

Ja se'n pot consultar el text íntegre al web de les festes

21/09/2019

Aquesta tarda, Eduard Boada Pascual ha llegit el pregó de Santa Tecla des del balcó de l'Ajuntament de Tarragona. El popular “tascaman” va néixer a Nulles l’any 1942 i de petit va venir a viure a Tarragona amb els seus pares, que van fundar Casa Boada. Ell és la segona generació al capdavant d’aquest establiment típic de Tarragona, famós pels entrepans. A més d’entrepans, ha creat uns tres-cents còctels, alguns servits a multituds. Més enllà de l’hostaleria, ha fet de titellaire, pallasso, saxofonista i reporter gràfic per a la premsa. Alguns l’han definit com un artista que confecciona entrepans. Amb la seva sobtada jubilació per malaltia està rebent reconeixements de tota mena.

> En aquesta pàgina podreu llegir el text íntegre del pregó

 

Fotografies de Mauri d'Eduard Boada sgnant el Llibre d'Honor de l'Ajuntament de Tarragona,
del moment de la lectura del pregó i de la Tronada.

 

Prèviament a la lectura del pregó, s'ha lliurat el 42è Premi El Balcó, convocat per Òmnium Cultural del Tarragonès. A la imatge, l'alcalde, Pau Ricomà; la primera tinenta d'alcalde, Carla Aguilar; la presidenta d'Òmnium Cultural del Tarragonès, Rosa Maria Codines, i els quatre representants de l’entitat guardonada, l'Agrupació Escolta i Guia Escola Alverna: Albert Vilaroya, Lídia Larrañaga, Berta Manera i Mariona Sementé. Foto: Mauri.

 

square_img
31/08/2026

L'Ajuntament i Tarragona Ràdio presenten el pòdcast La Tecla a l'orella

S’estrenen els primers cinc capítols que donen a conèixer històries de la Festa Major 

Vegeu-ne més
square_img
27/08/2026

Els portants dels Gegants Moros i dels Negritos, els Perpetuadors de Santa Tecla 2026

La proclamació es farà de manera tradicional durant l'acte de La Crida, el 15 de setembre

Vegeu-ne més
square_img
26/08/2026

La plaça Corsini acollirà la sisena masterclass de zumba de Santa Tecla

L’activitat, organitzada pel Patronat Municipal d’Esports de Tarragona, tindrà lloc el dissabte 5 de setembre a les 19 h. La participació és gratuïta i no cal inscripció prèvia

Vegeu-ne més
square_img
24/08/2026

Els productes de Santa Tecla ja es poden adquirir a la botiga del Mercat Central

Els tradicionals Mercats Festius de la ciutat obren les portes des d’avui i fins el 10 de setembre. La venda d’elements festius al Mercat de Torreforta ​començarà aquest dijous 27 d'agost

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!