La imatge de Santa Tecla 2021 ret homenatge al 30è aniversari del Retaule de Santa Tecla

Santa Tecla Tarragona

A partir de demà ja es podran adquirir els productes de marxandatge oficial de les festes

23/08/2021

La imatge gràfica de Santa Tecla 2021 i el seu marxandatge commemora el 30è aniversari de la creació del Retaule de Santa Tecla per part de l’Esbart Santa Tecla. La figura de la santa protagonitza del cartell d'enguany, obra de la dissenyadora gràfica Itziar Solla Garmendia conjuntament amb l'il·lustrador i dissenyador gràfic Pau Santanach Carreras. El vestit blanc i el gest de la mà de santa Tecla son característics del ball que cada any es representa a l’interior de la Catedral de Tarragona. 

La imatge s'ha presentat aquest matí en roda de premsa a la plaça de les Cols amb la Catedral com escenari de fons, de la mateixa manera que ho fa a tota la imatge de les festes d'enguany, on apareix representada la Catedral, a través de la seva rosassa. La consellera de Cultura i Festes de l'Ajuntament de Tarragona, Inés Solé, ha destacat “el gran simbolisme d'aquesta imatge en aquesta celebració dels 30 anys del Retaule així com en el tret de sortida aquesta Santa Tecla de la commemoració dels 700 anys de l'arribada de la relíquia del braç de la santa a la nostra ciutat”.

Per la seva banda, l'autora de la imatge ha explicat que, “la textura d'aquesta i els colors simbolitzen l’alegria de la festa”. La dissenyadora tarragonina, Itziar Solla, ja va dissenyar la imatge de Santa Tecla l’any 2015. En aquella ocasió el protagonisme el va tenir el Drac de Sant Roc. 

La imatge d’enguany es veurà reflectida al marxandatge habitual, dut a terme per diferents entitats de la ciutat amb el suport de l’Ajuntament, com són: 

A partir de demà, 24 d'agost, ja es podran adquirir els productes oficials als Mercats i Mercadets de Tarragona així com als establiments habituals. A partir de l'11 de setembre també es podran adquirir els elements de marxandatge a l'estand de festes, ubicat al vestíbul del Teatre Tarragona.

Enguany també es podran comprar els productes oficials de les festes de Santa Tecla de manera virtual a la botiga de les festes de Santa Tecla en línia, dins de l’aplicació Som Comerç TGN Market. Aquest sistema també permet fer la reserva del producte desitjat a partir del dia 1 de setembre, així com demanar l'enviament a domicili. 

Consulteu-ne tots els detalls aquí

[Foto: Manel R. Granell - Ajuntament de Tarragona]

square_img
14/09/2025

1.100 participants a la 45a Peonada de Santa Tecla

Aquest matí ha tingut lloc la tradicional cursa oberta a tothom

Vegeu-ne més
square_img
12/09/2025

Montserrat Teuler: "Aquest reconeixement és per a totes les persones que treballen per donar forma a la nostra festa"

La Crida ha donat pas aquest divendres als 12 dies de festes de Santa Tecla

Vegeu-ne més
square_img
12/09/2025

La Crida dona inici aquest divendres a la programació de Santa Tecla 2025

L’acte retrà homenatge a Montserrat Teuler, com a Perpetuadora, i als Teclers i Tecleres d’Honor

Vegeu-ne més
square_img
10/09/2025

La Marató de Donants de Sang de Santa Tecla tindrà per primer cop dos dies consecutius

Els dies 12 i 13 de setembre es podrà donar sang i plasma al Teatre Tarragona, en un moment clau per la davallada de donacions de l'estiu

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!