Tarragona Ràdio i l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona impulsen ‘700’

Santa Tecla Tarragona

Aquesta nova sèrie de podcast està dedicada als 700 anys de l'arribada del Braç de Santa Tecla a la ciutat

13/09/2021

Coincidint amb la celebració dels set segles de l'arribada de la relíquia del braç de Santa Tecla a la ciutat, l’emissora municipal ha elaborat una col·lecció de reportatges radiofònics a l’entorn de la festa major

L’arxiu sonor de l’Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de Tarragona serveix de punt de partida dels diferents episodis que combinen moments, entrevistes i retransmissions que s’han emès al llarg dels 35 anys de l’emissora pública de la ciutat, amb la visió actual dels protagonistes de la festa. En el primer capítol, 700. Els sons de la festa es fa un recorregut pel programa festiu de manera cronològica. La tronada, la crida, el pregó, la baixada de l’Àliga, l’entrada de músics, la cercavila o l’anada a ofici són moments que recull el primer podcast. El fil conductor són les múltiples ‘Amparitos’ que han sonat a la ràdio. 

El segon capítol, 700. El Retaule de tots, està dedicat als 30 anys de la representació que l’Esbart Santa Tecla fa cada 20 de setembre a la Catedral. El podcast es converteix en un homenatge al creador del Retaule, Jaume Guasch Pujolà, mort el 2011. El treball radiofònic permet escoltar extractes de les entrevistes de Jaume Guasch a Tarragona Ràdio i en especial, la darrera abans del seu últim Retaule. La seva vídua i presidenta de l’Esbart Santa Tecla, Rosa Llorach; el seu amic i actual director artístic, Lluís Calduch, i la primera Santa del Retaule, Núria Pous ajuden a repassar les tres dècades de l’espectacle. 

La resta de capítols de la sèrie s’emetran entre Santa Tecla 2021 i Santa Tecla 2022, al llarg de tot l’any commemoratiu del 700 aniversari. Els concerts de la Festa Major, la Santa Tecla esportiva o gastronòmica i els castells seran alguns dels continguts de la resta d’episodis. 

Tots es podran escoltar a través de les pàgines web de l’Ajuntament de Tarragona i de Tarragona Ràdio. Es trobaran també a spotify i es promocionaran a les xarxes socials municipals. El treball ha estat elaborat per la periodista de Tarragona Ràdio Tere Ortega Sarlé i la producció per la gestora cultural de l’Ajuntament, Sílvia Ferreres Català. El tècnic de l’emissora municipal, Lluís Comes Cartañà, s’ha encarregat del muntatge sonor dels podcast. 

Escolteu els podcast al web de Tarragona Ràdio i al canal d'Spotify de l'emissora municipal.
 

 
square_img
21/08/2025

Viviana de Salvador serà la pregonera de Santa Tecla 2025

L'acte del pregó tindrà lloc el proper 21 de setembre i, com sempre, donarà el tret de sortida a la part més tradicional de les festes.

Vegeu-ne més
square_img
07/08/2025

Santa Tecla 2025 ja té imatge i marxandatge

L'Arrencada dels Gegants i els 100 anys de l''Amparito Roca' protagonitzen el cartell i els elements que es posaran a la venda a partir del 22 d'agost

Vegeu-ne més
square_img
04/08/2025

Parc Central dona suport, un any més, a Santa Tecla

El centre comercial ha renovat el conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona

Vegeu-ne més
square_img
30/07/2025

BBVA renova la col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona

És el desè any que dona suport a les Festes de Santa Tecla i aposta un any més també per l'SCAN

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!