La geganta Frida celebra aquest dissabte el seu cinquè aniversari amb la primera trobada de gegantes a la ciutat

Santa Tecla Tarragona

Amb motiu de la celebració, se sentirà per primer cop la nova composició musical creada especialment per aquest element festiu

07/09/2023

Aquest dissabte 9 de setembre la geganta Frida celebrarà el seu cinquè aniversari i ho farà amb la primera trobada de gegantes que s’organitza a la ciutat de Tarragona. A partir de les 17.30 h a la conca central de la Rambla Nova, totes les persones que ho desitgin podran gaudir d’un gran acte festiu que engegarà amb la plantada de gegantes. Una hora més tard, a les 18.30 h, tindrà lloc la cercavila que transcorrerà per la Rambla Nova, el carrer Sant Agustí, la plaça Verdaguer, el carrer Portalet i la plaça de la Font. Un cop finalitzada la cercavila, a la mateixa plaça de la font, tindran lloc els parlaments i una ballada final de totes les gegantes participants.  

La geganta Frida, doncs, celebrarà el seu cinquè aniversari molt ben acompanyada per les gegantes Caterina i Roseta del Col·legi Sant Domènec de Guzmán - Dominiques, Quima del Sagrat Cor, Reinamar de l’AMPA de l’Escola El Serrallo, Caterina de Vinyols, Tecla, Nefertari i Otomana dels Gegants del Passeig Torroja de Tarragona, l’Ocellaire de Barcelona, Marieta de Sant Pere i Sant Pau, Flora de l’Associació Ment i Salut La Muralla de Tarragona i Lolita de Bonavista. 

Estrena de la composició musical del ball de la geganta Frida  

Abans de la ballada conjunta final, aquest dissabte a la plaça de la Font s’estrenarà el ball de la geganta Frida. Es podrà sentir per primer cop la composició musical que s’ha creat especialment pel ball de la geganta Frida. Es tracta d’una composició creada per Magí Capdevila i l’honor d’estrenar-la el tindran els Grallers Tocaferro.  

La geganta Frida es va crear l’any 2018 amb l’objectiu d’afavorir la inclusió social de les persones amb discapacitat durant les festes populars i s’ha convertit en un autèntic actiu de sensibilització envers aquest col·lectiu. Aquesta geganta és obra de l’artista Dolors Sans i la idea de crear-la va sorgir del programa municipal Festa per a Tothom amb el suport de la companyia Dow. 

La festa d’aniversari de la Frida és un acte organitzat per la Conselleria de Diversitat Funcional i Discapacitats, Dow i la Colla de la geganta Frida. 

square_img
05/09/2025

Griñó col·labora amb les festes de Santa Tecla

Aquest divendres s'ha rubricat l'acord entre l'empresa i l'Ajuntament de Tarragona

Vegeu-ne més
square_img
05/09/2025

L'Àliga de Tarragona celebra 40 'Tecles'

Una exposició, un concert-revetlla i nous vestits serviran per commemorar l'efemèride

Vegeu-ne més
square_img
03/09/2025

Santa Tecla comptarà amb la 1a Mostra Solidària de Microteatre

Club Rotary edita una segona edició de les Cartes de Tarragona i destina els beneficis a la investigació del càncer de mama

Vegeu-ne més
square_img
03/09/2025

El Mercat de Nit tornarà a omplir de música i gastronomia el Mercat Central el 13 de setembre

A partir de les 20 h una quinzena de parades proposaran més de 40 varietats de tapes en una de les nits més especials de l’any

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!