La periodista tarragonina Griselda Pastor, pregonera de Santa Tecla 2024

Santa Tecla Tarragona

Rubén Viñuales ha destacat la trajectòria de Griselda Pastor i el seu “constant i gran compromís amb el dret a la informació”

26/08/2024

La periodista tarragonina Griselda Pastor pronunciarà el pregó de Santa Tecla d’aquest any que, com és habitual, tindrà lloc el proper 21 de setembre i donarà el tret de sortida, com a pregonera, a la part tradicional de les festes.

Nascuda al 1961, Griselda Pastor i Llopart va començar a treballar com a periodista als estudis de Ràdio Reus a Tarragona i també va ser corresponsal local de l'Agencia EFE a Tarragona. Des del 1998  ha estat corresponsal a Brussel·les per a la Cadena SER.

Posteriorment, com a responsable de la informació política a Ràdio Barcelona, va marxar a Paris per fer la seva formació en temes europeus a la Foundation Journalistes en Europe. Durant anys, ha posat veu a nombroses fites informatives com la guerra de Kosovo, la crisis econòmica i el Brexit, entre d’altres moltes.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha destacat la trajectòria de Griselda Pastor i el seu “constant i gran compromís amb el dret a la informació”. L’alcalde Viñuales l’ha descrit com “una de les periodistes més veteranes i professional de la informació radiofònica dedicada a explicar-nos el dia a dia d’Europa sempre amb rigor i sentit didàctic, un repte sens dubte estimulant i complexe”.

Guardonada amb el premi Salvador de Madariaga al 2004 i amb el premi Ernest Udina 2018 per la seva trajectòria europeista, el 2019 va rebre la menció especial del  Premio Internacional Libertad de Prensa de la Universitat de Málaga.

Filla de radiofonistes i publicistes tarragonins, Pastor ha estat vice-presidenta de l'Associació de la Premsa Internacional API-IPA on també ha representat els corresponsals de mitjans de comunicació espanyols.
 

square_img
25/07/2025

Alèxia Pascual i Mariona Escoda actuaran per Santa Tecla amb la TGN Big Band

La Banda oferirà el concert ‘ElectroBUMT’ i la Banda Fòrum Tgn un revival de ‘les dècades prodigioses’

Vegeu-ne més
square_img
16/07/2025

Covestro referma el seu suport a les festes de Santa Tecla

L'empresa i l'Ajuntament de Tarragona han renovat el conveni aquest dilluns

Vegeu-ne més
square_img
18/06/2025

La Terrasseta celebra catorze edicions sent 'Petita per convicció'

De l’11 al 14 de setembre el festival  proposa una programació diversa i compromesa amb 15 propostes musicals i de circ al parc Saavedra

Vegeu-ne més
square_img
10/06/2025

Dimecres es posen a la venda les entrades de l'espectacle familiar 'El fil invisible'

L'obra es podrà veure en el marc de les festes de Santa Tecla el diumenge 21 de setembre en dues sessions al Teatre Tarragona

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!