La Casa de les Lletres i l’Escola de Lletres presenten una nova edició del cicle Veus de poeta, que enguany ret homenatge a la veu singular i compromesa de Raquel Estrada Roig.
Una vetllada de poesia, reflexió i emoció, on celebrarem la trajectòria literària i l’univers poètic d’aquesta autora amb la intervenció de Bernat Puigtobella —editor, escriptor, traductor, crític literari i d’art.
Raquel Estrada Roig presenta la poesia com a eina que utilitza en moments vitals: descobertes, morts properes i naixements. En paraules seves, és un artefacte que fa servir quan li cal, adaptant-lo a les circumstàncies. El poema com a mecanisme per surar, per transformar, per perdurar.
Ens submergirem en un ambient sonor creat especialment per a l’ocasió, inspirat en Natació, amb la participació de Raquel Estrada, Agnès Toda i alumnes de l’Escola de Lletres, que ens convidaran a escoltar la poesia des d’una nova dimensió sensorial.
“Descobreix què va sortint
de baix i s'amaga,
s'ho empassa la terra.
Desitja'n l'esclat
com un guèiser humà.”
— Raquel Estrada Roig, Natació