Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Davant la incompareixença de la Generalitat de Catalunya, el Partit Popular de Tarragona no assistirà al plenari d’IQOXE

26/03/2021

Divendres, 26 de març de 2021

48 hores abans de la celebració del Consell Plenari “Prevenció, seguretat, salut i futur de la indústria química”, els grups municipals de la corporació tarragonina van assabentar-se de que, finalment, la Generalitat de Catalunya –representada per la Delegació Territorial del Govern de Catalunya- no hi assistiria, tot i que el 26 de febrer es va confirmar la seva presència. Per aquest motiu, el portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, vol manifestar que:

1. El Govern de la Generalitat de Catalunya és l’administració responsable del motiu pel qual es va convocar el plenari. Té les competències d’una qüestió tan important pels veïns de Tarragona com la seguretat química i industrial del nostre territori. No hi pot haver una altra prioritat per a un Delegat del Govern a Tarragona que acudir al consell plenari al que han estat convocats.
  2. La finalitat del Consell Plenari que es celebra avui era, especialment, fer seguiment dels acords d’una Declaració Institucional aprovada a l’Ajuntament de Tarragona, on s’instava a la Generalitat a assumir uns compromisos que, òbviament, no ha complert amb Tarragona. Ens preguntem si és aquest el motiu pel qual no hi volen ser presents.
  3. El Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona no serà còmplice d’una nova humiliació vers la nostra ciutat, vers les nostres associacions de veïns, entitats, organismes i plataformes convidades que, a més, han preparat les seves intervencions i preguntes dirigides, una bona part, a l’administració autonòmica.
  4. Al conèixer pels mitjans de comunicació que, el Delegat del Govern a Tarragona, el Sr. Peris, confirmava la no compareixença de la Generalitat a aquest consell, el GM del Partit Popular va tramitar una petició a alcaldia sol·licitant l’anul·lació del plenari, i que es posposés a una data que garantís la presència de la Generalitat.
  5. L’alcalde Ricomà ha decidit mantenir la convocatòria tot i haver criticat ell mateix l’absència de l’administració competent.
  6. El Partit Popular de Tarragona considera que aquest plenari no es pot celebrar en aquestes condicions. Per aquest motiu, ha decidit no participar d’un consell que desvirtua la finalitat pel qual va ser plantejat.
  7. Durant el dia d’ahir vam apel·lar a la unitat dels diferents grups municipals en la defensa dels interessos i les necessitats de Tarragona, quelcom que no està fent el propi alcalde, al donar el vistiplau al menyspreu i al deixament de funcions de la Generalitat vers la nostra ciutat. Lamentem que la resta de grups municipals de la corporació no s’hagin sumat a la no acceptació del consell plenari en aquestes condicions.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona