Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Mocions Moció per tal que la Mitja Marató + 10K Ciutat de Tarragona conservi la qualitat de "Memorial Marbel Negueruela"

30/09/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

María Isabel (Marbel) Negueruela Morales, mare de família i advocada, va prendre possessió com a regidora de l'Ajuntament de Tarragona el 25 de gener de 2016 i des del mes de febrer del mateix any era membre de l'equip de govern ocupant-se de la Conselleria d'Esports, Voluntariat i Associacions de Jubilats i Pensionistes. Des de gener de 2017 era la cinquena tinenta d'alcalde del consistori. Negueruela compaginava la seva tasca a l'Ajuntament amb la d'advocada. Era màster de Accés a l'Advocacia, màster en Societats Històriques i Formes Polítiques d'Europa i postgrau en Mediació. Marbel Negueruela va traspassar sobtadament el 9 de febrer de 2017, als 49 anys d’edat.

De manera immediata, nombroses persones i entitats van fer arribar a l’equip de govern experiències i records sobre la vida i el treball al servei de la ciutat de Tarragona de la consellera Negueruela.

Al setembre de 2017, com a homenatge a la consellera d’esports traspassada en l’exercici de les seves funcions, l’equip de govern a través de Presidència del Patronat Municipal d’Esports de Tarragona va informar que al nom de la ‘Mitja Marató + 10 K Ciutat de Tarragona s’uniria el de “Memorial Marbel Negueruela”’.  Aquesta decisió va ser comunicada en sessió ordinària del Consell Rector del PMET, i no va trobar oposició per part de cap grup municipal.

El Patronat Municipal d’Esports ha obert el període d’inscripcions a la 28ª Mitja Marató + 10K Ciutat de Tarragona. Per primer cop, després de dues edicions consecutives en les que al nom de la prova se li va afegir el del “Memorial Marbel Negueruela”, l’equip de govern d’ERC i ECP ha decidit no incloure l’esmentat memorial.

Desvincular de la Mitja Marató + 10 K Ciutat de Tarragona l’homenatge i el reconeixement a la tasca de la consellera Negueruela, reconeguda tant pel teixit esportiu de la ciutat de Tarragona com pels treballadors del Patronat Municipal d’Esports i per altres organismes esportius catalans i de la resta d’Espanya, ha estat una decisió de Presidència del PMET que no ha trobat el mateix grau d’acceptació unànime per part dels grups municipals.

Amb l’eliminació del ‘Memorial Marbel Negueruela’ l’actual equip de govern suprimeix no només un reconeixement que va néixer amb l’aquiescència de la resta de grups municipals, sinó que també esborra una manifestació de visibilitat d’una dona a l’àmbit polític i de gestió esportiva a casa nostra.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona proposa al Consell Plenari l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Mantenir la celebració del ‘Memorial Marbel Negueruela’ vinculat a la 28ena edició de la Mitja Marató + 10 K Ciutat de Tarragona.

SEGON.- Crear una comissió per a l’estudi i redacció del reglament que defineixi i fixi els criteris per establir l’assignació de nomenclatura a les proves esportives organitzades per l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 19 de setembre de 2019