Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - El Partit Popular de Tarragona exigeix a En Comú Podem que trenqui amb ERC i doni pas a un govern que defensi la capitalitat cultural i política de Tarragona

05/07/2019

• Davant la polèmica encetada per l’anunci, per part de la consellera Vilallonga, de la creació d’un gran Museu Nacional d’Història i Arqueologia de Catalunya a Barcelona, el portaveu del PP a Tarragona, José Luis Martín, anuncia que “estem davant d’una situació molt greu per la nostra ciutat, una nova humiliació de la Generalitat vers Tarragona que ens demostra, un cop més, que el separatisme odia Tarragona, tot i tenint en aquests moments un alcalde independentista”.

• José Luis Martín: “No ens dóna cap tranquil·litat l’intent de suavitzar la notícia que es va produir durant la tarda d’ahir, ja que és evident que el projecte de la Generalitat és crear el museu arqueològic de referència de Catalunya a Barcelona, i no a Tarragona. Poden canviar les paraules, però no podem ser tan innocents”.

Tarragona, 5 de juliol de 2019

Davant l’anunci de la consellera Vilallonga del projecte d’un Museu Nacional d’Història i Arqueologia de Catalunya ubicat a la zona de Montjuïc (Barcelona), el portaveu del PP de Tarragona, José Luis Martín ha manifestat: “No ha calgut ni un mes per a que la Generalitat humiliï a Tarragona amb un nou alcalde independentista que ‘li demana una reunió’. Si l’alcalde Ricomà no evita aquesta nova humiliació per a Tarragona –tot i tenint un soci de govern a l’ombra que pertany al mateix partit que la consellera de Cultura- ens trobarem al davant de la reedició de la pèrdua de capitalitat de Tarragona. I això només serà el principi. El lideratge d’un alcalde no es demostra fent treure el retrat el Rei Felip VI del Saló de Plens per posar-ne un altre a la mida del president Torra, el que ha de fer l’alcalde Ricomà es defensar la seva ciutat davant el menyspreu del propi govern de Torra”. El portaveu s’ha referit al que qualifica de “menyspreu sistemàtic de la Generalitat cap a Tarragona, tant en matèria de sanitat, justícia, i ara cultura i patrimoni”.

El conseller Martín ha afegit: “El separatisme odia a Tarragona. Ni tenint-lo a l’alcaldia (sense una majoria social) pot dissimular-ho. La Consellera Vilallonga ha de recordar que Tarragona és l'única ciutat de Catalunya Patrimoni Mundial de la Humanitat, seu del ICAC, seu del Congrés Internacional d’Arqueologia i Món Antic Tàrraco Biennal, seu del Festival Tàrraco Viva”.

El portaveu popular ha reiterat: “Si Tarragona no és la seu del museu arqueològic de referència de Catalunya, exigirem a En Comú Podem que trenqui amb ERC i doni pas a un nou equip de govern que defensi la capitalitat cultural i política de Tarragona”.