Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa: El PP de Tarragona demana unitat per a exigir al govern de Sánchez que no buidi les arques municipals en plena crisi COVID-19

21/07/2020

• El portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Tarragona, José Luis Martín, demana unitat i consens a tots els grups municipals per a protegir els diners dels tarragonins davant “l’intent d’atracament del govern central als estalvis dels municipis en un moment de tanta necessitat i preocupació econòmica com la que estem patint”.

• “El PP no tolerarà que els Ajuntaments hagin de pagar la nefasta gestió i la despesa pública que ha generat un govern social-comunista”.

• “Esperem que el socis de l’alcalde Ricomà –En Comú Podem-, que ocupen la vicepresidència del govern nacional, demostrin el seu suposat municipalisme i mostrin una oposició contundent i eficaç a una proposta que ve dels seus propis líders nacionals”.

21 de juliol de 2020. Davant les informacions –confirmades recentment pel Ministeri d’Hisenda a la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP)- sobre la proposta del govern de Sánchez-Iglesias de requisar els romanents i el superàvit dels Ajuntaments i Diputacions, el portaveu José Luis Martín ha declarat que “es tracta d’un intent d’atracament als estalvis municipals que no podem consentir de cap manera. Els Ajuntaments hem de poder disposar dels nostres estalvis i de poder participar d’altres fons per a la recuperació econòmica i social de les nostres ciutats. A Tarragona tenim un superàvit de 6.6M€ generat gràcies a l’anterior legislatura, quan el Partit Popular vam governar diferents àrees de la ciutat. No podem consentir que aquests estalvis, fruit d’una bona gestió i de l’esforç de tots els tarragonins, es malbaratin per pagar la festa de la política social-comunista del govern Sánchez-Iglesias i de la seva incapacitat per gestionar. No ens resignarem a que ens buidin les arques municipals quan més necessitem posar aquest romanent a disposició d’un pla de reactivació econòmica de Tarragona”.

Per aquest motiu, ha demanat unitat i un posicionament clar de tots els grups polítics amb representació al consistori tarragoní: “és evident que la oposició a aquesta proposta no hauria d’entendre de colors polítics”. I ha insistit: “esperem una implicació contundent i eficaç, especialment, la d’aquells que formen part de l’equip de govern de Tarragona i, al mateix temps, formen part de la formació política que ocupa la vicepresidència del govern central: Tarragona fa un any està governada per ERC i En Comú Podem”. En aquest sentit, ha manifestat: “Seria una gran contradicció que una formació que ha presumit sempre del seu municipalisme, miri cap a un altre costat en un assumpte que va contra les entitats locals i contra els interessos dels veïns i de la ciutat de Tarragona, en un moment tan crític i amb tantes necessitats com el que estem patint, en plena crisi COVID-19”.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona