ECP denuncia la manca de personal en plena celebració del 25è aniversari de la Tàrraco romana com a Patrimoni de la Humanitat
Aquesta situació, incomprensible en qualsevol moment, resulta especialment alarmant en plena commemoració del 25è aniversari de la declaració de Tàrraco Romana com a Patrimoni Mundial de la UNESCO.
Toni Carmona, conseller del grup municipal, ha afirmat:
“Enmig de les celebracions d’un esdeveniment tan significatiu, és totalment incoherent que no es disposi del personal necessari per mantenir els espais patrimonials oberts a la tarda. Això no només demostra una evident manca de previsió i compromís per part del govern municipal, sinó també una greu desatenció a un patrimoni que hauria de ser un orgull i un motor cultural i turístic per a Tarragona.”
Un patrimoni desatès i una imatge compromesa
La decisió de restringir horaris evidencia, segons el grup municipal, la falta d’inversions i la incapacitat de planificar les necessitats del personal que requereixen aquests espais emblemàtics. Aquesta situació no només afecta els ciutadans i visitants que esperen gaudir del patrimoni tarragoní, sinó que també compromet la imatge de Tarragona com a referent cultural i turístic a escala internacional.
“Parlem molt del valor del nostre patrimoni, però la realitat és que aquest govern no el prioritza. No podem permetre que retallades o desídies posin en risc el prestigi de Tàrraco i l’oportunitat de projectar la ciutat al món”, ha afegit Carmona.
Exigim solucions immediates
Des d’En Comú Podem Tarragona exigim al govern municipal:
- La contractació urgent de personal per a garantir els horaris d’obertura dels espais patrimonials.
- Un pla de reforç de les plantilles que garanteixi el manteniment del patrimoni en condicions òptimes.
- La creació d’un pla estratègic que asseguri la correcta gestió dels recursos culturals en esdeveniments de gran rellevància.