Esteu aquí: Inici › L'Ajuntament › Consistori › Grups municipals › Grup Municipal En Comú Podem › Notícies del Grup Municipal En Comú Podem › En Comú Podem reivindica el seu paper en els 40 pisos assequibles de l'Arrabassada

En Comú Podem reivindica el seu paper en els 40 pisos assequibles de l'Arrabassada

En Comú Podem reivindica el seu paper en els 40 pisos assequibles de l'Arrabassada

La formació recorda que va acordar 9 milions d'euros per a habitatge als pressupostos de 2025 i que durant el mandat s'han compromès 17,5 milions
02/11/2026

La formació recorda que va aconseguir pactar 9 milions d’euros per impulsar habitatge públic als pressupostos de 2025 i que, durant el mandat, s’han compromès més de 17,5 milions d’euros a polítiques d’habitatge a Tarragona.

En Comú Podem Tarragona celebra l’inici dels treballs d’excavació i adequació del solar del carrer Joan Fuster 21, a la Vall de l’Arrabassada, que representa el primer pas per fer realitat una promoció de 40 habitatges de lloguer assequible al barri.

La formació reivindica que aquest projecte porta el segell de la feina política de Jordi Collado i d’En Comú Podem a l’Ajuntament de Tarragona. Una feina que ha permès situar l’habitatge al centre de les negociacions pressupostàries i mobilitzar recursos públics per ampliar el parc d’habitatge assequible de la ciutat.

En aquest sentit, recorden que, en la negociació dels pressupostos de 2025, Jordi Collado va aconseguir un acord de 9 milions d’euros específicament per a polítiques d'habitatge: 2 milions destinats a la compra d'immobles per incorporar-los al parc de lloguer social i 7 milions més per a la construcció de nous habitatges públics.

A més, amb els acords pressupostaris posteriors, s'han compromès més de 17,5 milions d'euros en polítiques d'habitatge durant el mandat, una xifra que evidencia l'impacte de la negociació política d'En Comú Podem.

Pel que fa a l'actuació que avui comença a la Vall de l'Arrabassada, la primera fase d'excavació i moviment de terres té un pressupost de licitació de 760.046,44 euros (IVA inclòs) i una durada prevista de sis setmanes. Els treballs permetran preparar el solar per a la futura construcció dels 40 habitatges, que tindran superfícies d'entre 70 i 80 metres quadrats construïts.

«Això és exactament per al que serveix la política i per al que serveixen els pressupostos: per transformar la vida de la gent. Avui no parlem d'una promesa electoral ni d'un titular, parlem d'una obra que comença, de recursos públics que es mobilitzen i de 40 habitatges que podran formar part del parc de lloguer assequible de Tarragona. I això també porta el segell de la feina que hem fet des d'En Comú Podem», assenyalen des de la formació.

«Qui vota en contra d'aquests pressupostos, vota en contra de fer possible aquestes inversions»

En Comú Podem considera que cal explicar amb claredat que les inversions no apareixen per generació espontània. Són el resultat de decisions polítiques, negociacions i acords pressupostaris. Per això, la formació critica els discursos d'aquells grups que reivindiquen l'habitatge públic, però que després voten en contra dels pressupostos que permeten impulsar-lo.

«No es pot omplir la boca parlant del dret a l'habitatge i després votar en contra dels recursos que permeten comprar pisos, construir-ne de nous o ampliar el parc públic. Cal menys discurs i més compromís. Qui vota en contra dels pressupostos que fan possibles aquestes actuacions està votant en contra que es puguin dur a terme», remarquen.

La formació defensa que Tarragona necessita mantenir aquesta línia d'inversió i continuar ampliant el parc públic d'habitatge. «Nosaltres tenim clar de quina banda estem: de la gent que necessita un lloguer assequible, dels joves que volen emancipar-se i de les famílies que no poden assumir els preus actuals del mercat. I continuarem treballant perquè l'habitatge sigui un dret i no un negoci».