Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC adreça a l'alcalde Viñuales una sèrie de preguntes sobre la mala planificació i l'ús de la llengua en l'acte de l'encesa de llums

Des del Grup Municipal republicà volen saber per quin motiu no es va optar per un espectacle en català
ERC adreça a l'alcalde Viñuales una sèrie de preguntes sobre la mala planificació i l'ús de la llengua en l'acte de l'encesa de llums Llums de Nadal del tram de la Rambla Nova.
27/11/2023

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya ha fet arribar a l'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, una bateria de preguntes que fan referència a l'espectacle del passat divendres per donar el tret de sortida al Nadal a la ciutat.

Els republicans, sense desmerèixer la professionalitat de l'artista Mario Ezno, demanen al govern del PSC si a tota Catalunya no hi havia cap artista o companyia que li fes el pes, ja que tant l'espectacle infantil com el compte enrere de l'encesa van ser en castellà. I per això li demanen a l’alcalde “per quin motiu es va apostar per un espectacle en aquesta llengua?” I apunten que “des de l'Ajuntament de Tarragona tenim el deure i l'obligació de promoure el català, ja sigui dins de la mateixa institució com en actes públics”.

A més a més, consideren que un espectacle de titelles no era la millor opció per aquest acte, que any rere any és multitudinari, i que no el va poder gaudir tothom que era en aquell tram de la Rambla Nova.

Des d'ERC lamenten que molta gent no va conèixer el canvi d'horari de l'espectacle de drons i de la cercavila prèvia. Tanmateix, celebren que l'empresa hagi reconegut que no va estar a l'alçada del que es mereixia la ciutadania en un dia tan especial i esperat pels més petits de la ciutat.

I finalment, volen saber per quina raó l'encesa de llums es va fer uns minuts abans de l'hora prevista i sense apagar l'enllumenat públic. Això va provocar que molts ciutadans i ciutadanes es perdessin aquest acte tan esperat que, sense dubte, és un símbol que Nadal ja arriba. En aquest sentit, també han preguntat a l'alcalde per què hi va haver llums, com les del carrer Canyelles, que no es van encendre quan estava previst.