Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC celebra que el contracte de la neteja treballat durant el mandat anterior faci un pas més

Jordi Fortuny recorda que els canvis aprovats en el ple de juliol eren "una operació de maquillatge" i que "l'ADN del contracte es manté intacte"
ERC celebra que el contracte de la neteja treballat durant el mandat anterior faci un pas més Una illa de contenidors de superfície a Tarragona.
19/09/2023

El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona celebra que hi hagi cinc empreses que s’hagin presentat per encarregar-se del servei de la neteja de la ciutat i la recollida de la brossa.  El conseller Jordi Fortuny considera que és un “pas molt important perquè es materialitzi el treball començat durant el mandat passat, tot i els entrebancs que hi ha hagut en el camí, amb amenaces incloses”.

El republicà afirma que “podríem haver arribat en aquest punt molt abans si l’oposició del mandat anterior no hagués votat en contra sistemàticament al que feia referència al nou contracte”. S’ha demostrat, segons Fortuny, que el canvi de govern no ha implicat una millora en la neteja perquè “la ciutat està patint les conseqüències d’unes males decisions que el PSC va tenir quan estava a l’oposició, que va ser votar en contra de la licitació del nou contracte que es va fer a l’abril d’enguany”.

El passat mes de juliol es va aprovar la licitació del nou contracte, la qual contenia unes variacions “que no són significatives perquè fan referència a l'organització del treball que ja era possible amb la flexibilitat que el mateix plec preveia, era una operació de pur maquillatge“ i lamenta que des del govern municipal s’afirmi que “és un altre contracte perquè han eliminat la incorporació de vehicles d'hidrogen verd, és una excusa perquè no era un requisit indispensable, sinó una condició per millorar la puntuació de les empreses que concorrin al concurs”, tal com detalla el republicà.

Per altra banda, Fortuny recorda que la UGT va presentar al·legacions contra el contracte però “la resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic no va anul·lar el plec presentat pel govern republicà ni va obligar a fer-hi cap modificació i, per tant, el plec resultant és el que hi havia i l'ADN del contracte es manté intacte. La prova més evident és que no hi ha cap canvi en l’estructura de costos”.

Ara el més important, segons el Fortuny, és que “la garantia final” està en mans de l’equip tècnic de l’Ajuntament de Tarragona, que és qui coneix millor la ciutat i qui millor podrà seleccionar les empreses”. En aquest sentit apunta que des d’ERC “sempre hem estat defensant la professionalitat i la capacitat de l'equip de neteja i el de contractació, quan el PSC i altres partits ho han posat en dubte, i inclús optaven per externalitzar el procés. Nosaltres només els podem agrair la feina ingent que han fet tot i les dures adversitats”.

Des del Grup Municipal d’ERC es mostren sorpresos veient que no s’ha presentat a aquest concurs públic l’empresa SMATSA, la qual també havia presentat al·legacions contra l’estructura de costos per aturar el procés. Aquesta empresa, apunten, estaria vinculada al cas Mercuri per unes presumptes irregularitats en l'adjudicació del servei de la neteja de Sabadell durant el mandat del Manuel Bustos (PSC), qui actualment es troba a la presó per aquest mateix cas. Les empreses que sí que s’han presentat són per al lot 1: GBI PAPREC S.A., FCC Medio Ambiente SAU, Urbaser S.A i UTE Valoriza Servicios Medioambientales; i per al lot 2: Formació i Treball.

Des del partit també recorden que la consellera Orts, que juntament amb el seu nou partit (PSC) va votar en contra de tot el que tenia a veure amb el contracte de la brossa i per tant, també va votar ‘no’ a l’estructura bàsica del nou model de contracte, del qual ara se’n sent tan orgullosa.

Un cop més, els republicans reiteren la necessitat urgent d’abordar el tema de la neteja perquè l'actual situació de la brossa i la neteja a la ciutat és “preocupant, Tarragona està molt bruta, per nosaltres va ser una prioritat. Durant el mandat anterior, el PSC i la responsable de la neteja carregaven contra nosaltres dient que era incapacitat per governar i ara titllen les imatges inèdites de brutícia als carrers ‘d’incivisme’ per part de la ciutadania. Per reflexionar”.