Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC lamenta la manca de seriositat en la presentació dels refugis climàtics

ERC lamenta la manca de seriositat en la presentació dels refugis climàtics

Segons les informacions aparegudes a diferents mitjans, responsables i treballadors d'espais que el consistori els inclou com a refugis no tenien constància que ho fossin i, per tant, no saben com actuar
ERC lamenta la manca de seriositat en la presentació dels refugis climàtics captura del mapa de l'Ajuntament de Tarragona que indica els refugis climàtics d'arreu de la ciutat
18/07/2023

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona lamenta la manca de seriositat en la presentació dels refugis climàtics per part de l'Ajuntament de Tarragona. Després de la seva publicació, segons les informacions aparegudes a diferents mitjans, responsables i treballadors d'espais que el consistori els inclou com a refugis no tenien constància que ho fossin i, per tant, no saben com actuar.

La portaveu d'ERC, Maria Roig, ha apuntat que "no es pot presentar una acció quan encara no està preparada, i menys encara en qüestions de protecció civil, perquè això afecta directament a la salut i a la seguretat de la gent".

La republicana ha retirat que cal explicar "mesures clares, efectives, que sobretot siguin reals i amb rigor". Roig ha recordat que en el mapa hi apareix La Fundació Bona Nit, l'únic espai a la Part Alta, a part de l'Ajuntament, i aquest no té aire condicionat. A banda, ha afegit que el seu director desconeixia totalment que fossin un refugi, ja que no poden oferir aquest servei amb les condicions actuals i que requereix una situació com l’actual.

Roig ha clos dient que "és inacceptable i greu que la consellera comuniqui un tema tan sensible com aquest d'aquesta manera. És una falta de respecte cap a la ciutadania, i per això exigim que tots els espais considerats refugis climàtics de Tarragona estiguin realment a disposició de la ciutadania per a quan els necessitin, ja sigui una font en uns jardins, cal que estigui operativa o si s’indica un edifici que estigui obert al públic i disposi d’aire condicionat".