Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC porta al plenari l'habilitació del Centre Cívic de Llevant i l'elaboració del Pla Local d'Accessibilitat

La il·luminació sostenible al patrimoni i la Llei de l’Amnistia i el dret d’autodeterminació seran els altres temes de les mocions presentades
ERC porta al plenari l'habilitació del Centre Cívic de Llevant i l'elaboració del Pla Local d'Accessibilitat Maria Roig, portaveu d'ERC.
19/10/2023

El Grup Municipal d'ERC presenta quatre mocions per a ser debatudes durant el ple del pròxim divendres, 20 d'octubre. Els republicans posen sobre la taula temes molt interessants per la ciutat com l'elaboració del pla local d'accessibilitat de Tarragona, la instal·lació d'il·luminació sostenible al patrimoni de Tarragona, l'habilitació del centre cívic a la Ciutat Residencial i a favor de l'Amnistia i el dret d'autodeterminació.

La portaveu d'ERC, Maria Roig, ha recordat que "la societat catalana reclama de forma democràtica i pacífica el seu dret a l'autodeterminació des de fa molts anys. Catalunya viu immersa en un reconegut conflicte polític amb l'estat espanyol i ara hi ha una oportunitat de desllorigar aquesta situació". Sobre això, ha destacat que cal avançar en la llei d'Amnistia i el dret de l'autodeterminació del poble català i que "cal saber què n'opinen els partits que formen part del plenari, sobretot els dos socis que formen govern (ara en funcions) a Madrid".

La moció presentada demana que l'Ajuntament de Tarragona reclami al govern espanyol que reconegui el dret d'autodeterminació de Catalunya, que faciliti la celebració d'un referèndum i que tiri endavant la llei d'Amnistia.

Un altre dels temes rellevants que els republicans porten al ple a través d'una moció és la necessitat que tiri endavant el centre cívic de Llevant a la Ciutat Residencial. Roig ha recordat que durant el mandat anterior ja es va anunciar que aquest espai acolliria un gran alberg de turisme familiar i juvenil de la Xarxa Jove d'Albergs de Catalunya (Xanascat) i alhora ha afegit que l'Ajuntament va aconseguir el ferm compromís de la Generalitat de Catalunya de cedir l'edifici de l'entrada de la Residencial a la ciutat per tal de condicionar-lo com a centre cívic i espai per a les entitats i la ciutadania.

És important, per Roig, "que es porti a terme l'habilitació d'un espai destinat a centre cívic perquè és una reivindicació històrica dels veïns de Llevant i cal donar-hi resposta. És urgent que l'Ajuntament deixi clar el seu interès a fer-ho perquè en els últims dies hi ha hagut certs dubtes per part de l'alcalde. Hem sentit unes declaracions que ens han fet dubtar que aquest projecte es dugui a terme".

La republicana ha recordat, un cop més, que "l'alcalde de Tarragona va participar en una campanya populista i fins i tot feixista per desestabilitzar el govern de Ricomà a través de mentides i de discursos lamentables. El PSC es va alinear amb partits com VOX i ara veiem com l'alcalde Viñuales accepta el projecte, que no ha canviat res, perquè és una gran oportunitat per Tarragona. Ens alegrem del seu canvi de posicionament, però, tot i això, ens sorprenen les seves accions i declaracions anteriors".

En aquesta moció, des d'ERC es demana que es faci efectiva la cessió de l'edifici de l'entrada de la Ciutat Residencial a la ciutat, que es condicioni i que es doti el nou centre cívic amb el personal necessari i en el marc de la gestió i programació del conjunt de centres cívics de Tarragona.

En referència a la tercera moció, Roig ha detallat que proposen canviar la il·luminació del patrimoni històric de la ciutat de Tarragona per llums amb tecnologia LED. Aquest canvi aportarà avantatges potencials com eficiència energètica -amb un estalvi d'un 60% de la factura-, llum de qualitat, durabilitat i menys contaminació lluminosa. Aquestes mesures permetran, entre altres "destacar millor els detalls i la bellesa de l'arquitectura històrica de la ciutat".

Per això, demanaran que al ple que s'acordi la redacció del projecte d'il·luminació ornamental del patrimoni històric de Tarragona amb tecnologia LED i amb criteris de realçament estètic, fer la pertinent reserva pressupostària per a la seva execució i que l'Ajuntament concorri en les pertinents convocatòries de fons i subvencions que s'adeqüin a aquest projecte, en particular al fons Next Generation.

L'última moció té a veure amb l'accessibilitat. Roig ha afirmat que "des d'ERC reivindiquem una Tarragona per a viure-la i conviure-hi, oberta a tothom, de forma hospitalària i inclusiva". Des del Grup Municipal consideren que l'Ajuntament té el deure de promoure la igualtat d'oportunitats en l'accés als recursos del treball, la vida familiar i quotidiana, l'oci, l'esbarjo i la vida en comunitat entre la seva població, evitant discriminacions i desigualtats fruit de les diferències físiques,  sensorials o cognitives de la seva ciutadania i per tot plegat demanen que es redacti i s'executi un Pla Local d'Accessibilitat adaptat a les necessitats reals. "Si volem ser una ciutat oberta i amable amb tothom cal que entomem aquesta temàtica al més aviat possible", afirma Roig, qui alhora destaca que el Pla d'Actuació i Millora de l'Accessibilitat (PAMAT 2018) va ser una millora però molt insuficient i amb moltes mancances.