Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC proposa fomentar la cultura a través de la línia 22 de l'EMT

ERC proposa fomentar la cultura a través de la línia 22 de l'EMT

Els republicans volen impulsar una mesura per millorar la informació i la publicitat que es fa d’espais d’interès cultural tant a la via pública com en el transport públic
ERC proposa fomentar la cultura a través de la línia 22 de l'EMT Bus de la línia 22 a la parada del Portal del Roser.
13/12/2023

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a l’Ajuntament de Tarragona defensarà una moció en el ple del 15 de desembre per fomentar la cultura i impulsar-ne el seu consum, aprofitant la línia 22 de l’Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona (EMT) i convertint-la en la ‘línia de la cultura’.

La portaveu republicana, Maria Roig, ha apuntat que “la cultura és un pilar fonamental de l’estat del benestar i el d’una ciutat com Tarragona que vol avançar cap a la cohesió i la sostenibilitat i per això, és important que des de l’Ajuntament de Tarragona no es faci cap pas enrere i que continuem apostant per polítiques valentes per fomentar la cultura i que, alhora, l’unim amb sectors tan importants per la ciutat com el patrimoni, la promoció econòmica i el turisme”.  Aquests objectius “es veuen reforçats amb totes les iniciatives que van encaminades a lluir el potencial humà i material, culturalment parlant, que tenim a Tarragona i la nostra proposta precisament el que pretén és això, fer-los més visibles”.

Els republicans defensen que la línia 22 és molt important perquè el seu recorregut passa a prop de molts museus de la ciutat i té parades a zones clau com el Portal del Roser, a tocar del patrimoni de la ciutat i de la Part Alta, on hi ha tallers d’artistes, -com el de Pep Escoda, ideòleg de la creació d’un autobús cultural-, i museus, per exemple. El que es proposa en la moció és millorar la informació i la publicitat que es fa d’espais d’interès cultural tant a la via pública com en el transport públic de la ciutat.

Les accions proposades per a la via pública són la instal·lació de cartells amb un símbol clar de “parada cultural” a diferents punts on s’atura l’autobús, amb un codi QR amb el mapa d’on es troben els museus, els tallers d’artistes, els teatres, el patrimoni, etc... que l’usuari podrà trobar baixant en aquella parada. I pel que fa al transport públic, en els autobusos que facin aquesta ruta es facilitarà informació dels diferents punts i parades d’interès que hi ha a través de mapes i codis QR. Tot això haurà d’anar reforçat amb l’anunci de veu, en el mateix autobús, de quines són les parades culturals i què s’hi trobaran els usuaris quan baixin en cada punt.

Aquesta línia, segons els republicans, cal llegir-la com un impuls a l’art tarragoní, l’art i la cultura entesos com un motor imprescindible de la nostra ciutat, lluny de la idea de la inversió en cultura com una inversió a fons perdut, tenim uns recursos patrimonials, culturals i artístics que són motor i dinamitzadors econòmics de casa nostra.

Roig ha afirmat que “no es tracta d’inventar-se una nova línia sinó reaprofitar-ne una que ja existeix i només requereix inversió en senyalística i en publicitat”. A més, ha afegit, “en la mateixa moció demanem que es faci un conveni de col·laboració amb la Diputació de Tarragona i la Generalitat de Catalunya per impulsar campanyes publicitàries conjuntes, com per exemple l’elaboració i la impressió dels mapes i de la senyalística a la via pública que proposem per als busos de Tarragona i alhora, que s’estudiï la viabilitat de fer un bitllet únic per recórrer diferents punts d’interès cultural de la ciutat a través de l’EMT”.